מה הם תרגומי השפות הפופולריות ביותר

לכאורה, בבואנו לענות לשאלה הזאת די לנו להסתכל על אטלס האוכלוסייה העולמית ואנו אמורים למצוא שם את התשובה. אך למעשה, התשובה אינה כל כך פשוטה.

ראשית, אנו צריכים לפרק מעט את השאלה: בכל פעם שמתבצעים תרגומי שפות הם מתבצעים בין שתי שפות, שפת מקור ושפת יעד. לכן התשובה תהיה בכל מקרה כפולה.

שנית, הצורך בשירותי תרגום במאה שלנו הוא בדרך כלל על רקע כלכלי תרבותי, וכך הפופולריות של שפות התרגום תלויה במידת התיעוש, תירבות ומסחור של האוכלוסייה. ככל שהשפה משרתת יותר פעילות כלכלית בעיקר, כך היא תהיה פופולרית יותר.

מקומות 1 + 2

שלישית, הכי הרבה אוכלוסייה בעולם יש בהודו ובסין. בהודו, האוכלוסייה דוברת אנגלית וכך מיליארד וחצי הודים מתווספים לדוברי האנגלית בעולם והאנגלית היא השפה המתורגמת ביותר (כשפת מקור וכשפת יעד). גם הסינים צורכים הרבה מאוד תרגום, אך גם כאן, שפת היעד והמקור העיקרית היא אנגלית. כך שיהיה זה די בטוח לומר ששפת התרגום הפופולרית ביותר היא האנגלית. ואחריה, בפער גדול, הסינית. הדבר נכון בכל קטגוריות התרגום הרווחות: תרגום משפטי, תרגום סימולטני, תרגום סרטים

מקום 3

אם אנו חוזרים ובוחנים את אטלס האוכלוסייה אנו רואים שכמעט יבשת שלמה מדברת ספרדית, (לא כולל ברזיל שמהווה רבע מהיבשת, ובה מדברים פורטוגזית). ספרדית מדברים לא רק בדרום אמריקה אלא גם בצפון אמריקה (בארה"ב ובמקסיקו), באירופה ובאפריקה. וכך, שפת התרגום השלישית אחרי אנגלית וסינית היא ספרדית.

מקום 4

הערבית אמנם מדוברת על ידי מספר גדול של בני-אדם, כמיליארד, אך התרגום מ- ול- ערבית הוא לא פופולרי כמו התרגום מספרדית למשל בגלל שהאוכלוסיות שמדברות אותה עוסקים פחות בפעילות כלכלית מחלקים אחרים בעולם.

מקום 5

אחריה, וכדי להדגים את ההיפך מהנקודה הקודמת, באה דווקא הגרמנית. גרמנית מדברים כ-100 מיליון בני אדם אך כשפת רשת ותרגום היא תופסת את המקום החמישי בגלל שהפעילות הכלכלית-תרבותית שלה היא בהיקף הרבה יותר גדול מחלקה באוכלוסיית העולם.

וכך טבלת השפות הפופולריות לתרגום היא:

אנגלית, 2. סינית, 3. ספרדית, 4. ערבית, 5. גרמנית

בראשית תרגומים – טל: 03-5163403, רוטשילד 19 תל-אביב, אימייל:office@bereshit.co.il

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here