צילום רינה בן סבו

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אינו טרוד בכתיבת הסכמות לספרי ילדים, ראשו ורובו בעולמה של תורה, בסוגיות גמרא, בפסיקת הלכה. בלשכתו אירח הרב לאו את הסופר, המחנך והפובליציסט עמנואל בן סבו לרגל הוצאת ספר הילדים המסקרן, מבצע סבב"ה, בשיחה גילה הרב לסופר כי גם לו יש בלשכה מגירה סודית של סוכריות לילדים המגיעים להתברך. ומה אירע לילדי ישראל בימי מגפת הקורונה ומנייני החצרות?
מחזה לא שגרתי התרחש בלשכת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו הטרוד בימים אלה עד מעל לראשו בסוגיות הלכתיות, ברפורמות ובתמורות לסוגיהן הנדונות ובעיקר בשמירה על עצמאותה וכבודה של הרבנות הראשית לישראל.
המחנך, הסופר והפובליציסט עמנואל בן סבו העניק לרב לאו ספר ייחודי העוסק באהבת הזולת, נדיבות, ויתור ובעיקר חגיגה ישראלית בבית הכנסת בין התפילה לקריאה בתורה, הסוכריות.

צילום רינה בן סבו

מבצע סבב"ה, סוכריות בבית הכנסת אינו עוד סיפור על איסוף סוכריות אלא ספר הדרכה לאספנים בעלי חשיבה אסטרטגית המבקשים לצבור הרבה במעט רעש, תוך תכנון וארגון מתאימים.
הרב דוד לאו חשף במפגש עם הסופר עמנואל בן סבו כי בילדותו נחשב כאחד מאלופי אספני הסוכריות בבית הכנסת ואף הגיע למעמד של מפקד, ממש כמו בספר. הרב לאו אף גילה כי בלשכתו, במגירה העליונה הוא מחזיק ארסנל של סוכריות עבור ילדים מתוקים המגיעים עם הוריהם לקבל ברכה מהרב.
"צר היה לי בימי מגפת הקורונה כאשר מנייני החצרות פרחו, לדעת שהילדים והילדות אינם נמצאים ואין מי שיאסוף את הסוכריות. הסוכריות הם הדבר המחבר את הילדים והמעניק להם תחושת שמחה ואין דבר משמח מזה," אמר הרב לאו.
הספר מבצע סבב"ה מעניק לקורא הצעיר הבנה בארגון, באחריות, בעבודה משותפת ובעיקר בנדיבות ובוויתור. הספר מבצע סבב"ה יצא בהוצאת 'עכשיו אפשר' הוצאת ספרי איכות ומלווה בציוריה הנפלאים והמרגשים של הציירת שרה בליקשטיין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here