קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

המחזמר בהשתתפות בני ובנות העיר ותושבים בוגרים עסק בתופעות האלימות על כל גווניה, השיימנג והחרמות וקרא לסובלנות ואפס סובלנות לאלימות בבתי הספר ובחברה בכלל

השבוע עלה לאוויר המופע "מרי לו" שעסק בשמיינג ברשתות החברתיות וקרא לעצור את תופעת האלימות והחרמות המתפשטת כתופעת כפוסט ״קורונה״. במופע במסגרת התיאטרון המקומי הופיעו שחקנים ושחקניות תושבי העיר. הפקת המופע הייתה תהליך ארוך של שנה במהלכה נרקם עור וגידים בשיתוף פעולה של מנהלת המחלקה לביטחון קהילתי שירלי אלקובי, ראש מינהל החינוך מלי אליגיוב, מנהלת המתנ"ס העירוני אורית זהבי כהן, אחראית מחלקת תרבות אסתר איפרגן ובתמיכה האדיבה של קרן החילוט.
"בהתחלה המסע הזה נראה כמעט בלתי אפשרי", אמרה אסתר איפרגן אחראית מחלקת תרבות במתנ"ס. "הקורונה הייתה בשיאה, האודישנים והחזרות הראשונות התבצעו בזום. בין גל לגל הצליחו השחקנים להיפגש ולעבוד בקבוצות קטנות, כתבו את הטקסט התקיימו חזרות למדו את הריקודים והקליטו השירים". את העיבוד וההפקה ביצע אורי זגורי בעבודה מאומצת עם השחקנים שהגיעה לשיאה בערב המופע. מרכז המוסיקה והמחול היה מלא מפה לפה באורחים שבאו לצפות במחזמר שהעביר מסר חשוב.
שירלי אלקובי מנהלת המחלקה לביטחון קהילתי אמרה: "לצערי כמעט בכל יום אנו שומעים על ילד שהוחרם ע"י חבריו לכיתה או על נער או נערה שנפתחו נגדו או נגדה קבוצות וואסטאפ הקוראות לחרם. רק אם נעמוד איתן יחד ונתנגד לתופעה, נדבר על כך וכיצד נכון להתנהג – נוכל יחד להתמודד  ולהוקיע תופעות אלו. כך נולד הרעיון להפקת המחזמר "מרי לו", להתחבר לקהילה בעזרת האומנות. זה היה ערב מרגש במיוחד, השחקנים והשחקניות הפגינו רמה גבוה במיוחד. ועל כן הנחה ראש העיר אלי ברדה לדאוג ולהביא מופע זה בפני תלמידי בתי הספר בעיר. זה היה ערב מרגש ומעצים".
ראש העיר אלי ברדה, מ״מ ראש העיר סרגי אוקלנדר וסגן ראש העיר אלי בקסיס יחד עם מנהלי אגפים ומחלקות ברשות כיבדו בנוכחותם והעבירו מסר על חשיבות הנושא והצורך לטפל בתופעה: "צריך לגלות אפס סובלנות לאלימות על כל גווניה, לחנך לערכים של כבוד האדם, סובלנות ולכבד את האחר והשונה. היה מרגש לראות את התלמידים והבוגרים מופיעים על הבמה בהצגה שנכתבה, הומחזה ובוימה במהלך ההתמודדות עם גלי ה"קורונה" בשנה האחרונה. יישר כוח לשירלי אלקובי מנהלת היחידה לביטחון קהילתי, מלי אליגוב ראש מינהל החינוך, אורית זהבי כהן מנהלת המתנ"ס, אורי זגורי שביים את המחזמר ולשותפים הנוספים על ההשקעה וההצלחה בהקניית ערכי כבוד ודרך ארץ לתלמידים. מגדל העמק אומרת לא לאלימות על כל גווניה וצורותיה!".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here