קרדיט Freepik.com

כידוע, כל מכירת דירה נחשבת לתהליך מורכב הכרוך בסיכונים שונים. חלקם גלויים מאוד, כך שניתן יהיה להימנע מהם בקלות וחלקם האחר סמויים ומוטמנים בתוך מאפייני העסקה, כך שהם מתגלים בדרך כלל בדיעבד. לכן ההמלצה החשובה והטובה ביותר למוכרי הדירות היא להשתמש בשירותיו המשפטיים של עורך דין מקרקעין. הנה 5 טיפים מאת עורך הדין לעסקה איכותית ומוצלחת:

אם גיבשתם החלטה בנוגע למכירת הדירה, מומלץ שעוד לפני שתוציאו אותה לפרסום תקבלו ייעוץ משפטי מקצועי. מדוע? משום שרק עורך הדין נחשב לגורם בקיא שמגן כראוי על האינטרסים האישים שלכם ויכול להדריך אתכם במדויק כיצד לפעול כדי לקדם את המכירה, תוך צמצום של כל הסיכונים האפשריים ממנה. בנוסף, אצל עורכי הדין שמורים טיפים ועצות להתנהלות נכונה, שחשוב להכיר ולהשתמש בהן במהלך כל מכירת דירה.

לא חותמים על כלום

הרבה מוכרים נתקלים בקונים שכבר התאהבו בדירה שלהם, רוצים להתקדם וכעת מבקשים לחתום מולם על זיכרון דברים. על פניו לא מדובר בבעיה, שהרי זיכרון הדברים נועד בסך הכל "לשמור" על הדירה עד לחתימה על חוזה מכר דירה בפועל. אולם קיימת כאן משמעות משפטית חשובה מאוד והיא העובדה שברגע שזיכרון הדברים נחתם מצד המוכרים – הדבר מאפשר לקונים לרשום הערת אזהרה על הדירה בטאבו לטובתם!

מדוע זו בעיה? כי אם העסקה בסופו של דבר לא תצא לפועל וקיימת הערת אזהרה, יהיה עליכם לאתר את הקונים ולדרוש מהם להסיר אותה, מה שיתברר לא פעם כעניין מורכב במיוחד.

מוכרים בצורה נכונה דירה מושכרת

אם אתם משכירים את הדירה שלכם ומעוניינים להוציא אותה למכירה, עיינו רגע בהסכם השכירות ובסיום תקופת השכירות, יחד עם בדיקת האופציה של השוכר להארכה והאפשרות שלכם לסיים את החוזה מוקדם מתאריך הסיום. תאריכים אלו ישפיעו על קביעת מועד הפינוי עם הקונים ולעתים גם על אופן פרסום הדירה עצמה.

מבצעים תכנון מס מושכל 

כל מכירת דירה כרוכה בתשלומי מס, בעיקר מס השבח הנובע מאקט המכירה. מכיוון שמס השבח מהווה סכום משמעותי אך במקרים רבים קיים ממנו פטור, חשוב לבצע בדיקה מקדמית בנוגע לזכויות הקיימות בדגש על סיטואציות המאפשרות מתן פטור ממס השבח, מה שעשוי להשפיע על השיקולים הכלכליים שלכם להמשך.

טיפ זהב למוכרים שקונים במקביל דירה חדשה (משפרי דיור)

הרבה מכירות בנדל"ן נשענות על הצורך של המוכרים לקנות לעצמם דירה חלופית, מה שמתאפשר כל עוד מקבלים תחילה את סכום הכסף מהמכירה ומשתמשים בו כדי לממן את רכישת הדירה החדשה. סיטואציות מהסוג הזה נחשבות למורכבות ולכן סדר פריסת התשלומים שיקבע מול הקונה הוא פקטור מכריע. כך, אפשר יהיה להשיג מרווח זמנים רצוי על מנת לממן את הרכישה החדשה ולהימנע מבעיות בזמן אמת, כמו למשל כאשר הקונה מאחר במועד התשלום במספר ימים.

מכירת דירה שיש עליה משכנתא

הטיפ האחרון שאליו נתייחס הוא כיצד לבצע מכירה של דירה שיש עליה הלוואת משכנתא. ובכן, תוכלו להתחייב בהסכם המכר לסילוק השיעבוד וביטול רישום המשכנתא בטאבו, מיד עם קבלת פעימת התשלום השנייה שנקבעה בחוזה.

משרד עורכי דין אחיה וקסלבאום ושות' המתמחה במקרקעין, אמון על שמירת האינטרסים שלכם במסגרת המכירה בדרך הטובה ביותר, תוך יצירת כל מנגנון הגנה לשמירה על זכויותיכם. להתייעצות בכל שלב בתהליך המכירה או לפניו, חייגו אלינו ונשמח לסייע לכם בכל עת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here