רז חמו, מנהל המכינה 'תבור' בנוף הגליל.
צילום: אלבום פרטי

רז חמו, 33, מפקד בצנחנים, מאבטח הקהילה היהודית  בברלין, מנהל לשעבר במכינה הקדם צבאית "אחד משלנו", משפטן, ממתין בהתרגשות רבה לחניכות וחניכי 'תבור', המכינה הקדם צבאית בנוף הגליל, אשר יגיעו למסע משותף של עשרה חודשי עיצוב זהות, העמקת שורשים ומעורבות קהילתית בנוף הגליל. "יש לי הבטחה אחת לחניכי 'תבור', זה הולך להיות מסע ארוך, משותף, מלא אתגרים, מהמורות ופסגות, ביחיד נצלח אותו".

 

בעוד פחות מחודש  יתייצב רז חמו, 33, בשערי המכינה הקדם צבאית 'תבור', ילחץ יד, ירעיף חיבוק או טפיחה על שכם למכיניסטים החדשים הבאים בשערי המכינה ויתחיל את מסע חייהם לעשרת החודשים הקרובים.

רז, המנהל החדש של המכינה 'תבור', מגיע עם ארסנל גדול של תובנות, תוכניות, על מנת למקסם ככל הניתן את שהות המכיניסטים בכל האופנים.

רז יליד נהריה , עבר עם משפחתו לכפר סבא בגיל בר המצווה, עם סיום לימודיו התגייס לסיירת צנחנים, שירת ארבע שנים בתפקידי לוחם ופיקוד, עם שחרורו מצה"ל יצא עם מי שעתידה להיות רעייתו, שיזף, לשנה וחצי של אבטחת הקהילה היהודית  בברלין, עם חזרתם ארצה החל רז את לימודי המשפטים וממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה, אותם סיים בהצלחה ואף החל תקופת התמחות כעורך דין. במקביל למד בתוכנית המצוינות ע"ש ארגוב, מנהיגות ודיפלומטיה.

"הבנתי מהר מאוד שחלקי לא יהיה עם עורכי הדין, קיבלתי החלטה לעזוב את ההתמחות במשפטים, לא הרגשתי שלם עם המקצוע, מה עוד שבמהלך לימודי התואר הראשון עבדתי עם נוער של חסות הנוער בתנועת "אחרי", הלב נמשך לעשייה חינוכית" אומר רז.

ואכן עולם החינוך פתח את שעריו בפני רז, אשר החל לנהל את בית הנוער בפרדס כץ, בבני ברק, ובשנתיים האחרונות ניהל את המכינה הקדם צבאית "אחד משלנו", העוגן של בני הנוער מכלל שכבות האוכלוסייה,  שבחרו להעמיק שורשים ולשרת שירות משמעותי בצבא.

רז נשא את אהבת חייו שיזף, אשר למדה קלינאות תקשורת והם הורים אוהבים לבנם בכורם אור, בן 11 חודשים, לאחרונה קבעו את ביתם בצפון,במושב רם-און שבחבל התענך, בואכה עפולה.

"בחזוני אני רוצה שהמכינות יהיו בית גידול לנוער המצוין שלנו, על כל גווניו, אמונותיו, חלומותיו. הישראליות במיטבה צומחת במכינות הקדם צבאיות, אני רואה בניהול המכינה 'תבור' הזדמנות נוספת וחשובה לשליחות חינוכית מתוך אהבה, הערכה, כמו שרוב חיי הבוגרים התנדבתי ומתנדב למען הכלל, חניכי 'תבור' ללא ספק ימשיכו ויוסיפו בפעילות התנדבותית, במאור פנים למען הקהילה היקרה בנוף הגליל יחד עם הצוות המצוין במכינה אנחנו מוכנים לקראת המסע החשוב".. אומר רז.

רז חמו, מנהל המכינה 'תבור' בנוף הגליל.
צילום: אלבום פרטי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here