: פואד ואהרון עם הספר 'אנדור' אחרי ההתרגשות והדמעות. צילומים: פואד ריזאק

פגישה של דמע , זיכרון וגעגוע שלא נגמר

שורד שואה נוסע לכפר לפגוש חבר נוצרי ולבכות ביחד באידיש , לא זו לא התחלה של בדיחה , זו המציאות , זהו הסיפור של אהרון ופואד.

דווקא בימים אלה בהם המתח בין היהודים וחלק  מערביי ישראל נמצא בשיאו , התקיים מפגש מרגש וייחודי בן שורד השואה אהרון וייס בן ה-91 מעפולה לפואד ריזאק בן ה-83 מהכפר ריינה .המפגש התקיים בעקבות פרסום ספר הילדים 'אנדור' שכתב הסופר והמחנך עמנואל בן סבו על שורד השואה אהרון.  המפגש כולו התקיים בשפת האידיש בין פואד ואהרון , מפגש שהתחיל בהתרגשות עצומה והסתיים בבכי ,מפגש של זיכרון וגעגוע ובעיקר מפגש של חיבור. הבן מוטי ליווה את אבא אהרון , הנכד פואד את סבא פואד ובתווך איש שכולו אהבה , שמעון בוזגן מנוף הגליל שהפיק את המפגש המרגש.

ביום שישי בבוקר , מלווה בבנו מוטי , הגיע שורד השואה אהרון וייס בן ה-91 לביתו של ידידו האהוב פואד ריזאק בן ה-84 בכפר ריינה. בביתו של פואד המתינה המשפחה , הילדים הנכדים ופואד הנרגש שקיבל את אהרון באהבה גדולה , הדמעות זלגו בין זיכרון לגעגוע .

תחילת המפגש בים פואד ואהרון היה כאשר פואד הגיע לעבוד אצל מנהל העבודה ב'סולל בונה' אהרון וייס, "הגיע אליי בחור חסון ,גבוהה , מלא שרירים וכוח , לאחר שיחה קלה בשפת האידיש בה פואד שולט ללא מיצרים , קיבלתי אותו לעבודה . זו הייתה מהבחירות המוצלחות בחיי , עובד רציני , מסור אכפתי ונאמן , פשוט מענטש, בן אדם מיוחד .בכל בוקר הגיעו אלינו שני אוטובוסים של עובדים מג'נין , פואד היה תמיד במקום לסייע בידי בניהולם.  מיניתי את פואד לסגני ומאז הייתה ביננו כימיה מרגשת. מספר אהרון וחיוך גדול מתפשט על פניו , באחד מנופשוני החברה הגענו לזיכרון יעקב , הגבאי עמד בחוץ וחיפש מניין , הצטרפתי בשמחה ופתאום אני רואה את פואד עונה לגבאי באידיש שיצטרף למניין , פואד אפילו זכה לעלייה כראשון יוצאי עדות אשכנז".

: פואד ואהרון עם הספר 'אנדור' אחרי ההתרגשות והדמעות.
צילומים: פואד ריזאק

שמעון בוזגן , תושב נוף הגליל ואיש של חסד , אהבה והרבות טוב קרא על הוצאת ספר הילדים 'אנדור' שכתב הסופר, המחנך והפובליציסט, עמנואל בן סבו על פי סיפורו של אהרון וייס והחליט לעשות מעשה. "המטרה והשליחות שלי בחיים היא להפיץ אור וטוב , ארבעים שנה עבדתי כעובד רנטגן  בחדרי צינטורי לב בבית החולים 'העמק' בעפולה, ראיתי הרבה כאבים , הרבה דברים רעים והחלטתי להוסיף טוב בעולם. שוחחתי עם מוטי הבן של אהרון ועם פואד הנכד של פואד וביום שישי זו הייתה פגישה מרגשת עד דמעות, חברים שלא פגשו זה את זה 35 שנים ופתאום ספר ילדים 'אנדור' מחבר ביניהם מחדש , הדבר היחיד שחששתי ממנו זה אובר התרגשות ומי כמוני שעבד בחדרי צינטורי לב יודע את זה. היה מפעים לראות את שני האנשים האלה מחוברים כל כך באהבה אמיתית".

פואד ריזאק , נכדו של סבא פואד הגדול , מהנדס וצלם חובב סיפר לאחר המפגש: "כשאהרון נכנס סבא היה קצת בהלם , לא כל כך האמין שהוא רואה את אהרון , לקח לו זמן להתאושש. אחרי שהתחבקו היה בכי גדול של שניהם ,הקראנו לסבא את הספר כשאהרון לידו והם בכו בלי הפסקה. החלטתי שאת ספר הילדים הנפלא והמרגש הזה , 'אנדור' נעביר בכל יומיים בין הילדים והנכדים של סבא וכשכולם יקראו אותו נחזיר אותו שיהיה למזכרת אצל סבא פואד", אומר הנכד פואד .

במהלך המפגש המרגש העלה שמעון את הסופר עמנואל בן סבו לברך את אהרון ופואד .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here