עו
צלמת-ליהי אדל חסון

נהג משאית בן 50 , תושב נצרת עילית, חולה סרטן, נשוי ואב ל-3 שרגלו הימנית נקטעה עקב איחור באבחון רגל סוכרתית, תובע מעל ל-2 מיליון שקלים מקופת חולים כללית.  כך עולה מתביעה שהגיש לבית משפט השלום בת"א באמצעות עו"ד בנו גליקמן.

עו"ד בנו גליקמן
צלמת-ליהי אדל חסון

מהתביעה עולה כי מזה 20 שנה הוא אובחן כחולה סכרת ובשנת 2009 עיניו ניצלו בנס כאשר במהלך הטיפול במחלת הסרטן בבי"ח בלינסון אובחנה  ירידה בראיה שנגרמה ממחלת הסכרת ולא במסגרת המעקב הקבוע אחר חולה סכרת בקופת החולים.

בין השנים 2007 עד 2011 , הרופאה שטיפלה בו בקופת החולים ציינה כי  הסכרת לא מאוזנת. במהלך אותן שנים נרשם בגיליון הרפואי כי העור ברגלו הימנית תקין, ללא נגעים יש תחושה סנסונית ודופק דורסלי וטיביאליס ברגליים. כך נכתב באופן אוטומטי בתיקו הרפואי גם בחודש דצמבר 2011 למרות שכמה חודשים קודם רגלו הימנית עם העור התקין כבר עברה קטיעה.

בתביעה נטען כי בחודש מרץ 2011 היתה צריכה להידלק נורה אדומה כאשר הנהג התלונן אצל הרופאה כי הוא סובל מכאבים לאחר חבלה בבוהן ימין. הרופאה ציינה כי הסכרת מאוזנת וכי קיים פצע קטן שניתן לטיפול סימפטומי.  כחצי שנה אחר כך הנהג שסבל מכאבים חזקים ומציפורן חודרנית ובחודש אוקטובר עבר קטיעה של רגל ימין סוכרתית.  הרגל הסוכרתי אובחנה לראשונה באותה שנה על ידי  ד"ר משה קוליקובסרקי שבדק אותו וקבע  כי לא נמושו דפקים פריפריים בכף הרגל, הרגל חמה וכי נוצר נמק באגודל.

לתביעה צורפה חוות דעתו של פרופ' מיכה רפפורט מומחה ברפואה פנימית ומנהל השירות לסכרת בבי"ח אסף הרופא שקבע כי בקופת חולים לא בוצעו הפעולות הבסיסיות המקובלות והנדרשות לזיהוי מוקדם והערכת סיכון של כף רגל סוכרתית. המומחה הוסיף כי אילו היו נשמעים ונצמדים לטיפול המחייב, חולה הסכרת לא היה מגיע לקטיעת רגלו והיו מגלים שזרימת הדם ברגלו אינה תקינה.

בא כוחו עו"ד בנו גליקמן העוסק בתביעות בגין רשלנות ונזקי גוף, טען בתביעה כי  הכתובת הייתה על הקיר אך  הרופאים בצעו "קופי-פייסט" בתיקו הרפואי  ונראה כי רגלו לא נבדקה באמת וכי לא  בוצע מעקב סכרת אמיתי ומהימן. בתביעה הוא טוען לא תיתכן תחושה סנסונית ודפקים ברגל אשר עברה מספר צינתורים שלא צלחו. לכן הוא טוען, מדובר ברישום כוזב, שגוי או סתמי.

לטענתו רופאי הקופה התרשלו בין היתר בכך שטיפלו באופן רשלני בציפורן חודרנית אצל חולה סכרת, לא בצעו מעקב ראוי או סביר, כשלו באבחון התפתחות רגל סוכרתית. קופת החולים התרשלה בין היתר בכך שהעסיקה רופאים לא מיומנים או רשלנים שהפכו אותו לנכה קטוע רגל.

עקב ניתוח קטיעת הרגל נהג המשאית אינו יכול לעבוד יותר במקצועו, סובל מכאבים חזקים ומכאבי פנטום ותלוי בכל פעולה בחיי היומיום באשתו הנכה ובבנו. הוא מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצוים בגין הפסדי שכר, תנאים סוציאליים, פנסיה, הוצאות רפואיות, עזרת צד ג' וניידות.

טרם הוגש כתב הגנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here