תערוכת צילומי עירום - אריה (סצ'י) שגיא
צילום - אריה (סצ'י) שגיא

תערוכת צילומי עירום – אריה (סצ'י) שגיא

גלריה "המפגש" בקיבוץ יפתח

פתיחה: 20.6.2020 בשעה 11:00, נעילה: 26.7.2020

אריה (סצ'י) שגיא, "מר צילום", נחשב לאוטוריטה מקצועית בקרב הצלמים בארץ, ניהל בעבר את המכון לאומנויות במכללת תל-חי, הקים וניהל את המרכז לתקשורת בתל-חי וב-25 השנים האחרונות ניהל את המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי. מאחוריו שנים רבות וגדושות של פעילות למען הקהילה והאומנות בגליל.

תערוכת צילומי עירום - אריה (סצ'י) שגיא
צילום – אריה (סצ'י) שגיא

סצ'י, מסמן דרך. הוא מותח קו. מגשר בין מה שהיה לבין מה שמתהווה. הן מבחינה צילומית והן מבחינה אישית. מההיבט הצילומי הוא צועד בדרך הארוכה שתחילתה בצילום האנאלוגי, בנגטיב, במעבדת הצילום ובפילם השחור-לבן וסופה (נכון לשלב זה) בצילום הדיגיטלי וכפועל יוצא בעבודת המחשב. מגיל צעיר הוא נושא עליו מצלמה אחת לפחות.

בתערוכה מציג  שלושה גופי עבודה, שהקשר ביניהם הוא גוף האישה, המאפיינים את עשייתו לאורך השנים: אדם בנוף קדומים- צילום שחור לבן- נוטע סצ'י את הגוף הנשי בנופים ושרידים של אז, בין חורבות בית כנסת עתיק, או בין שאריות של ישוב שהיו בו חיים מאות שנים לפנינו. הגוף "מבקש" לצטט את הנוף. אם יש שבר באבן- יהיה גם הגוף כפוף. לעיתים קווי הגוף הם לא יותר מאשר המשכם של קווי הסיתות והחיבור שבאבניםגוף שמנהל שיח עם השרידים שבנוף. אדם וטבע – צילום צבע– האדם, ובעיקר האשה בתצלומיו של סצ'י, באים לחיות על האדמה ולא לכבוש אותה. אלה נופים בארץ-פלגי-מים. הגוף "מתנחש", מתנחשל ומלפף את ענפי העץ כמו הנחש של בראשית; או מוטה אל המים תחת ענף שמסמן לו את הדרך והכיוון בה ילך; או נעמד בצילום פנורמי אחר כשהעירום הנשי משתכפל כקווים בנוף המקבילים לגזעי העצים בחורש. אין פה כיבוש. יש הטמעה, הסתגלות, הכלה. הטבע הוא הסמן. הגוף נענה לו. נע עם התנועה שבו. צילום מודל בסטודיו– במרכז גוף העבודה מונחת השפה הצילומית. הנוף הטבעי מפנה מקום לחלל הסטודיו. זוהי התמסרות תרתי משמע עם השפה שמושגי היסוד בה הם אור וצל, חומר וטקסטורה, תאורה מלאכותית ותאורת R.G.B, השתקפות, הקרנת דימויים על מצע הגוף, עבודת פוטומונטאז' שמייצרת תנועה ועניין, חשיפה והעמדה כשמסך הסטודיו מאחורי המודל או לחילופין כשיריעות מרושתות מלפניו.

האדם הוא רק אורח בנוף. הגוף הנשי הוא בבואה של הנוף. בראשית ברא. היו פה לפנינו. יהיו גם אחרינו. תפיסה רעיונית וגישה צילומית שחורגת מן היומיומי.

תערוכת צילומי עירום - אריה (סצ'י) שגיא
צילום – אריה (סצ'י) שגיא

אריה (סצ'י) שגיא (83), מקיבוץ משגב עם, נולד בבולגריה ועלה בגיל 10 יחד עם הוריו בשנת 1948. הגיע לקיבוץ משגב עם בשנת 1957. השתלם ולמד את עולם הצילום ובנה מעבדה לצילום במשגב עם, בה גם לימד צילום. סצ'י ניהל את המכון לאומנויות במשך 12 שנה. בתקופת כהונתו שימש גם כמרצה בחוגי אמנות וצילום, הפיק והוביל את אירועי הביאנלה לפיסול סביבתי ולימד במוסדות וגופים רבים בגליל. הקים וניהל את המרכז לתקשורת, בית הספר לקולנוע וטלוויזיה במכללת תל-חי. עם הקמתו של המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי, נקרא סצ'י על ידי סטף ורטהימר לעזור בהקמה וניהול המוזיאון.  בין היתר הפיק וערך תערוכות רבות לאמנים שונים ברחבי הארץ ומחוצה לו. יזם והקים מערך קורסי צילום צילום ברמות שונות. חינך ולימד את סודות קסם הצילום לכל מי ביקש להיכנס לעולם הצילום.  ללא קיצורי דרך וללא פשרות.

תערוכת צילומי עירום - אריה (סצ'י) שגיא
צילום – אריה (סצ'י) שגיא

"אני מלמד בצורה הכי מקצועית וביחס אישי עם המון סבלנות. היום כל אחד יכול לצלם עם טלפון נייד או מצלמת צעצוע. החוכמה היא שכשאתה לוחץ על הכפתור, אתה יודע בדיוק איך תצא התמונה. הכישרון הוא לצלם בצורה שאף נייד לא יכול לצלם", אומר סצ'י.

תערוכת צילומי עירום - אריה (סצ'י) שגיא
צילום – אריה (סצ'י) שגיא

גלריה "המפגש" בקיבוץ יפתח- שעות פתיחה: בימי שבת – 11:00-13:00,

בשאר הימים יש לתאם מראש – רוני הורוביץ- 052-5015511, אריה (סצ'י) שגיא- 050-5512186

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here