נחנך מרכז עבודה שיקומי חדש לבעלי צרכים מיוחדים בעכו בעלות של 7 מיליון ₪
צילומים: דוברות עיריית עכו

במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי נחנך השבוע מרכז עבודה שיקומי (מע"ש) "שיבולים" לבעלי צרכים מיוחדים בעכו. המרכז שעלות הקמתו נאמדת בכ-7 מיליון ₪ הוקם בסיוע קרן שלם, הקרן לפיתוח שירותים מיוחדים במוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

המרכז מאפשר שילובם של בעלי צרכים מיוחדים בתעסוקה בהתאם ליכולות שלהם. כעת פועלים במרכז כ-40 איש עם צרכים מיוחדים. בטקס חנוכת המרכז השתתפו בין השאר סגן ראש העיר אדהם ג'מל, מנכ"ל העירייה, אוהד שגב, רב העיר עכו והמחוז, הרב יוסף ישר, מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים- קרנות הביטוח הלאומי, שמואל וינגלס, מנכ"ל קרן של"ם, ריבה מוסקל, מנהל שירות בוגרים ומזדקנים מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה, דניאל כץ, מנכ"ל א.ד.נ.מ המפעילה את המרכז, עמליה ברחד. עוד השתתפו בטקס  מקבלי השירות במקום ובני המשפחות, תושבים, עובדי ציבור ועובדי עירייה ומינהל הרווחה, מפקחים מחוזיים ממשרד הרווחה, עובדי סניף הביטוח הלאומי , נציג עמותות בעיר

ואורחים נוספים. את הטקס הנחתה ראשת מנהל הרווחה עדי מקל. ראש העיר עכו שמעון לנקרי הודה לכל השותפים ואמר: "אנו מובילים בעיר תפיסת עולם חברתית שהאוכלוסיות המיוחדות הן חלק ממנה. החברה הישראלית תימדד במיזמים חברתיים, וכך תיקבע גם עוצמתה. העיר עכו שמה לנגד עיניה את שילובם של בעלי הצרכים המיוחדים בקהילה, תוך הימנעות מהבאתם למסגרות חוץ ביתיות.  בכך אנו יוצרים שוויון הזדמנויות לכל ומאפשרים לתת לכל אחד את ההזדמנות הראויה והמגיעה לו".

עבודות הקמת המרכז בוצעו בליווי ופיקוח סגן מהנדסת העיר וראש מינהל תשתיות בעירייה, אינג' איגור מאירוסקי.

בשנה החולפת הוענק למינהל הרווחה בעירייה פרס המצויינות של קרן שלם לשנת 2017 על פעילותם לשילוב ושיפור איכות החיים של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בעיר. הפרס ניתן עבור פיתוח רצף שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ולבני משפחתו המאפשר שילוב בקהילה ומעניק מענים איכותיים לאורך מעגל  חייו.

מנכ"לית קרן שלם, ריבה מוסקל: "קרן שלם חרטה על דיגלה את שילובם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקהילה.  הקרן מעודדת פיתוח שירותים ומיזמים ברחבי הארץ ובכל המיגזרים ובכלל זה הקמת מרכזי טיפול ותעסוקה המאפשרים הכנה לעבודה בשוק החופשי לצד מקום מכבד ומעשיר לאלו הזקוקים למסגרת המוגנת.  אני מברכת את ראש העיר שמעון לנקרי אשר פועל מזה שנים רבות לקידום אוכלוסיית בעלי מוגבלויות בכל תחומי החיים יחד עם צוות המינהל לשירותים חברתיים בעיר. אני מאחלת למשתמשי המרכז להגשים את עצמם ואת יכולותיהם ולהנות מהמקום החדש, המתקדם והמזמין".

צילומים: דוברות עיריית עכו
צילומים: דוברות עיריית עכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here