באדיבות עמותת תיירות ארץ הגליל

ענף התיירות הכפרית בפריפריה הצפונית היה בין הראשונים להתחיל בהיערכות פעילות חדרי האירוח בהתאם לתקן 'התו הסגול' לתיירות, הכולל הנחיות ונהלים חדשים בעסקים. בהמשך לאישור פתיחת הצימרים, החלו כבר הפניות וההזמנות והתיירנים נערכים בהתאם.

באדיבות עמותת תיירות ארץ הגליל

דורית אלמליח, מנכ"לית עמותת 'ארץ הגליל': "לא פשוט להיערך לקבלת אורחים על פי התקן החדש וגם מבחינה תקציבית נדרשת השקעה בהיערכות, זאת לאחר חודשיים בהם לא היו כלל הכנסות לענף התיירות, אך כלל התיירנים בגליל העליון נערכים בהבנה ואחריות, על פי כלל התקנים ויבצעו את ההנחיות על פי 'התו הסגול' לתיירות הכפרית, שהינה הראשונה לקליטת אורחים, מאחר ותנאי האירוח והריחוק מתאימים לכך מבין אופציות האירוח האחרות. על פי התקנים נדרש ריחוק חברתי וכמובן, באופן בו בנויים הצימרים וכן מרחבי ונופי הגליל העליון, מאפשרים הנחייה זו ללא בעיה, נהפוך הוא, המרחב הינו חלק מחוויית הנופש כאן", אומרת אלמליח ומוסיפה, "אנשי הצימרים ערוכים לקבלת האורחים בכניסת החדר עצמו, או באזור הקבלה במרחק הנדרש, ללא התגודדות ובדיקת חום כנדרש. בנוסף, יודיעו בעלי הצימרים לאורחים האחרים היכן ממוקמים כלל האורחים, כך שידעו להימנע מקרבה לאזורים בהם שוהים אורחים אחרים. חדרי האוכל יהיו סגורים וחלק מאנשי התיירות נערכים למשלוח ארוחות לחדרים, או העברת המלצות לטייק אווי לאורחיהם. כמו כן, יוצבו עמדות חיטוי ושטיפת ידיים, באזורים הציבוריים וכן בחדרים, שינוקו ויחוטאו בהקפדה, טרם יגיע כל אורח לנופש. עובדי מתחם התיירות יעטו מסכות כנדרש".

באדיבות עמותת תיירות ארץ הגליל

סיון צרפתי-אור, מנהלת קשרי תיירנים עמותת התיירות "ארץ הגליל" אומרת, כי בעלי חדרי האירוח חייבים בעת זו ביצירת אמון מול האורחים ותקשורת ברורה ושקופה עם הלקוחות, כולל העברת מידע טרום ההגעה, על האופן שנוקט כל אתר לגבי התקנות החדשות והביצוע שלהן בפועל, כך שהאורח ידע בדיוק למה לצפות, יהיה בטוח וייהנה בשהייה שלו במקום ללא דאגות. "התיירן צריך ליצור תחושה של שיתוף פעולה עם האורחים לביצוע התקנות יחדיו, מאחר ולשני הצדדים המצב חדש, כך ששיתוף הפעולה לביצוע ההנחיות מהווה מקום טוב ובטוח לטובת כולם"  אומרת צרפתי-אור.

בעמותת ארץ הגליל מקווים כי לאחר פתיחת שמורות הטבע, תאושר גם הגעה לחופי הכינרת והנחלים, כך שניתן יהיה להשלים את החוויה בגליל.

באדיבות עמותת תיירות ארץ הגליל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here