צובעים את הזיכרון - המחודשת

אנדרטת הזיכרון ב"גן הטנק" שהוקמה בשנות ה-60 לזכר חללי צה"ל שנפלו במלחמות ישראל קיבלה לאחרונה מראה חדש וצבעוני עם יצירת אומנות.

מספר שנים לאחר "מבצע קדש", כאשר מגדל העמק הייתה עוד עיירה צעירה, הוחלט במשרד הביטחון על הקמת גני זיכרון במקומות שונים בארץ וביניהם במגדל העמק. לגני הזיכרון הביאו כלים צבאיים במטרה ליצור תדמית נוף הקשורה למהות המקום ובמגדל העמק הוצב טנק "הקרמוול" ולצידו הוקמה אנדרטה שעליה נחקקו במשך השנים שמותיהם של בני ובנות העיר שנפלו במערכות ישראל ובעת שירותם הצבאי.

במהלך השנים נערכו טקסי זיכרון במגדל העמק בגן הזה אך בעקבות צמיחתה של העיר ובאופן טבעי במדינה מוקפת אויבים הנלחמת על חייה עלה מספרם של הנופלים, הוחלט בשנת 1983, לאחר טקס יום הזיכרון שנערך בשולי מבצע "שלום הגליל", להעביר את טקסי הזיכרון לאמפיתאטרון העירוני ומאוחר יותר גם לבית "יד לבנים" שהוקם בשנות ה-90 אך בעירייה המשיכו לטפח את גן הזיכרון והאנדרטה.

לאחרונה התקבלה ביחידה לפניות ציבור פנייה מתושב העיר בנימין רוגל שהבחין כי לוח אבן ועליו סמל המדינה נשחק עם השנים ופנה לעירייה לחדשו או להחליפו. ביחידה לפניות ציבור הציפו את הנושא והמשימה הוטלה על היחידה להתנדבות של האגף למשאבים חברתיים שהחליטו כי במסגרת "יום המעשים הטובים" שצוין השבוע יוסר הלוח השחוק ובמקומו צייר האומן המקומי בנצי ברופמן ציור מרגש של דמויות חיילים הנמצאים בעת מסע בשטח שהוסיף צבע לאנדרטה וכבוד לבנים הגיבורים שנפלו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here