שליש חזק: נתוני מכירות רכב בשליש הראשון לשנת 2021
קרדיט לתמונה: Shutterstock

כמעט מבלי שהבחנו בכך, אנו עוד רגע כבר באמצע שנת 2021 והזמן אכן טס – או נוסע, תלוי את מי שואלים. ככל שמדובר בכלי רכב גלגליים, השנה הנוכחית נפתחה בזינוק מרשים ובתאוצה מבשרת טובות, לא יכולנו לבקש יותר. לפניכם הנתונים

זאב נחמנזון

3.7 מיליון: זוהי כמות כלי הרכב שעל פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נעו על כבישי ישראל בשנת 2020. מספר זה (3.689 מיליון לדייקנים שבינינו) טומן בחובו גם מאות אלפי רכבי משא, אופנועים, רכבי הסעה ציבורית ועוד כמה שונות ומשונות (לא כולל טנקים). גם אחרי שמחסרים את הרכבים האלו מהמשוואה, התוצאה החד משמעית היא שהישראלים מחזיקים בלא מעט מכוניות פרטיות ומשפחתיות – כ-3,173,600 במספרם המדוייק. במדינה שבה כ-9 מיליון תושבים אשר חלק לא מבוטל מהם ילדים וקשישים יוצא שכמעט כל אדם בוגר שני במדינה מחזיק ברכב אחד. 

הנתונים הללו לא מראים סימני האטה והשוק הישראלי צמא לעוד רכבים, סחר ותנועה בענף. גם לאחר משבר הקורונה שגבה מאיתנו בין היתר גם מחיר כלכלי כלכלית קשה במיוחד – עולם הרכב חוזר לעמוד על הרגליים והגלגלים ומציג התאוששות מהירה ועלייה ניכרת בביקוש. כבר מתחילת השנה הנוכחית, מסתמן כי ענף מכירת הרכבים בישראל עדיין מפתה, משתלם במיוחד ופונה לקהל הרוכשים המעוניין. מהם הממצאים במספרים, אתם ודאי שואלים? הרי הם לפניכם. 

דברו אליי בפקקים

נמשיך במספרים הגדולים. מתחילת השנה הנוכחית עלו על כבישי הארץ 125,279 רכבים חדשים, מדובר על השליש הראשון בלבד ועל עלייה של 43%. בין הרכבים החדשים העולים על הכביש אין שום יחס פרופורציונלי לבין אלו היורדים ממנו. המשמעות לכך היא שחלה גם עלייה בעומסים בדרכים ועל אף הרכבת הקלה שאמורה בקרוב מאוד להראות סימני חיים ראשונים, ולמרות פיתוח תשתיות, הרחבת מסלולים והוספת כבישי אגרה, בשורה התחתונה ייקח לנו יותר זמן להגיע למחוז חפצנו. אבל היי, זה ברכב חדש, ממוזג ומאובזר היטב – אז זה לא רע כל-כך.

נרשמה עלייה

מגמת העלייה במסירות הרכב בישראל נמשכת. לאחר חודש ינואר שבו היו נתוני המסירה חריגים עם מעל 48,000 מסירות (הנובעות ככל הנראה ממבצעי סוף שנה וסיילים ייחודיים), הגיע פברואר המתון יותר, שאף הוא הציג עלייה לעומת פברואר אשתקד – החודש שבו גם הגיעה הקורונה לישראל ומכאן, העלייה היא עניין מתבקש. בהתחשב בתחזיות הקודרות ובאי הוודאות ששרר פה, אלו בהחלט חדשות טובות, והתעוררות השוק מבשרת גם על תחרות חיה, מחירים טובים ודגמים חדשים וטכנולוגיים שיגיעו לאור הביקוש.

המזרח הרחוק קרוב

את הרכבים שלנו בארץ אנחנו אוהבים בניחוח אסיאתי, וזו עובדה כמעט היסטורית. השליטה המובילה יונדאי, שכבר שנים מושלת ביד רמה, ממשיכה להגדיל מכירות וברבעון הראשון של 2021 מסרה 0.6% יותר מאותה התקופה אשתקד ובמספרים מדויקים – 19,716 רכבים, נתון שקשה מאוד להדביק. אליה נצמדת בעקשנות ובצדק טויוטה עם 16,545 מסירות רכב ברבעון הראשון ועלייה של חצי אחוז לעומת השנה שעברה. רכבים אירופאים, בדגש על סקודה, מראים היחלשות מסויימת אך מסיבה טובה – דגמים חדשים ומעודכנים יותר הצפויים להגיע בקרוב לארץ. 

מוליכים ומובילים

אם בעדכונים עסקינן, אחת ממגמות העלייה היפות בתחום הרכב מגיעה מכיוון הרכבים החשמליים וההיברידיים. אלו תופסים נתח שוק הולך וגדל ובצד הבשורה הטכנולוגית והירוקה שהם נושאים, מתחילה לחלחל אט אט התודעה שרכב חשמלי גם חסכוני יותר בדלק. ככל שהשוק העולמי מתפתח כך גם השוק הישראלי מיישר קו, וצמיחה זו תתגלה בהמשך כטובה ויעילה לכולנו.

מאיפה הכסף

הישראלים, איך שלא נסתכל על כך, הם צרכני תרבות, אוהבי איכות ונאמני מותג. על אף השנה הקשה שעברנו חשוב לזכור כי הוצאות רבות נחסכו מאיתנו כמו החופשות בחו"ל למשל שירדו מהפרק, ומדובר בסכומים לא מבוטלים שקל להזיזם עבור רכב חדש ומפנק מהניילונים. עצם העובדה שרכבים עמדו רבות בחניות הביאה גם לחיסכון בדלק ובעלויות תחזוקה – סכומים אשר זמינים אף הם לשדרוג חווית הנסיעה. אם כבר בתנועה, אז ליהנות ממנה כמה שאפשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here