קרדיט לתמונות FREEPIK

על מנת לבנות יציבות כלכלית, אתם מוכרחים להיות מסוגלים לחסוך באופן קבוע. עם זאת, לא תמיד קל להבין בדיוק כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להשאיר בצד. בין אם אתם מפרישים לתוכנית חיסכון, פוליסת חיסכון או כל כלי אחר, להלן מדריך שלב אחר שלב שיעזור לכם לקבוע כמה לחסוך בכל חודש.

העריכו את ההכנסה שלכם

הצעד הראשון הוא לגלות בדיוק כמה כסף אתם מכניסים בחודש. ההכנסה כוללת את השכר שלכם מעבודה (בתור שכירים או עצמאיים), וכן כל הכנסה נוספת מעיסוקים צדדיים וזרימות מזומנים קבועות, כגון דמי שכירות או מזונות. לדוגמה, אם אתם מרוויחים 12,000 ש"ח בחודש מהעבודה הראשית שלכם ו-3,000 ש"ח מדירה שאתם משכירים, ההכנסה הכוללת שלכם לחודש היא 15,000 ש"ח.

עקבו אחר ההוצאות שלכם

לא תוכלו לדעת כמה לחסוך, אם לא תישארו עם אצבע על הדופק בכל הקשור להוצאות. עליכם לעקוב בצורה מסודרת אחר ההוצאות החודשיות, הקבועות והזמניות. הקטגוריה הראשונה עשויה לכלול שכר דירה או תשלומי משכנתא, מצרכים, שירותים, תחבורה, בריאות, ביטוח ובידור. ישנם כלים דיגיטליים ואפליקציות שמאפשרים לבצע את המעקב בצורה אוטומטית ופשוטה, ואתם יכולים גם להשתמש בגיליון אלקטרוני, אם זה יותר נוח לכם.

חשבו את ההכנסה הפנויה שלכם

ההכנסה הפנויה שלכם היא מה שנשאר מההכנסה, לאחר ששילמתם את כל ההוצאות הנחוצות. כדי לחשב את הסכום, הפחיתו את ההוצאות החודשיות מסך ההכנסה החודשית שלכם. אם נחזור לדוגמה הקודמת, לוקחים הכנסה של 15,000 ש"ח ומורידים ממנה את ההוצאות, למשל בשווי 8,000 ש"ח. במקרה כזה, נשארת הכנסה פנויה של 7,000 ש"ח.

קבעו את יעד החיסכון שלכם

הסכום שאתם צריכים לחסוך בכל חודש תלוי מאוד ביעדים הפיננסיים שלכם. האם אתם חוסכים לפנסיה, להון עצמי עבור דירה, חינוך ילדיכם או קרן חירום? בהתאם ליעד הספציפי, יועצים פיננסיים ממליצים לרוב לחסוך בין 10% ל-20% מההכנסה הפנויה. כלל אצבע: הקצו 50% מהסכום הפנוי לצרכים, 30% לרצונות ו-20% לחיסכון.

תכננו תקציב

יצירת תקציב היא דרך להבין את פוטנציאל ההוצאות והחיסכון שלכם. סווגו את ההוצאות לקטגוריות שונות והחליטו כמה להקצות לכל אחת. התקציב שלכם צריך להיות גמיש מספיק כדי להכיל הוצאות בלתי צפויות, אבל קפדני מספיק כדי להבטיח שאתה עומדים ביעדי החיסכון.

הקפידו להיות עקביים

לאחר שקבעתם כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם לחסוך בכל חודש, חשוב להיות עקביים. הפרשות קבועות, אפילו קטנות, יכולות לגדול באופן משמעותי לאורך זמן עם ריבית דריבית. הפכו את החיסכון לחלק בלתי נפרד מהתקציב שלגם.

זכרו שהמצב הכלכלי והמטרות של כולם שונים, כך שמה שעובד עבור אחרים אולי לא יעבוד עבורכם. ודא תמיד שיש לכם תוכנית חיסכון אשר תואמת את הנסיבות והיעדים הפיננסיים שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here