קרדיט PIXABAY

יש היום הרב המודעות לכך שמערכות סולאריות הן העתיד וככל שמתקינים אותן יותר אפשר להפיק יותר חשמל נקי ואנרגיה שמורידה את חשבון החשמל שלכם. זה נכון במיוחד לכל מי שהתקין מערכות סולאריות מסחריות ורוצה להפיק מהן את המיטב. היום ידוע שאם לא מנקים בקביעות את הפאנלים הסולאריים מאבנית ומאבק ומכל מה שמצטבר בהן זה מוריד את היעילות של הפקת חשמל ב-30% לפחות. זה בוודאי מתבטא בחשבון החשמל וגם בחשבונות של מכירת עודפי החשמל לחברת חשמל או לכל גוף שאתם מוכרים לו חשמל. אם אתם גוף מסחרי שמתקין פאנלים סולאריים רבים, ניקוי פאנלים סולאריים הוא הכרחי ובצורה שוטפת. אפשר לעשות את זה על ידי התקנת מערכת מתקדמת של RST שהיא מערכת ניקוי אוטומטית שמנקה את הפאנלים הסולאריים בקביעות וללא טרחה רבה שלכם, ואפשר לבקש שירות ניקוי שנעשה אחת לתקופה.

חשוב לתחזק מערכות סולאריות

מערכות סולאריות שמייצרות חשמל לא רק לתצרוכת פרטית אלא מסחרית הן מערכות מורכבות שמחייבות תחזוקה שוטפת וניקוי של המרכיבים שיש בהן. הניקוי האוטומטי השוטף יכול להיעשות על ידי התקנת מערכת מים נקיים שמזינים את הפאנלים ויש בהם פחות אבנית וחומרים אחרים שמצטברים על הפאנלים, ואפשר לעשות זאת גם על ידי שטיפת הפאנלים וניקוי תקופתי מחויב המציאות. תחזוקת מערכות סולאריות נכונה משלבת בין כל השיטות על מנת לגרום לפאנלים לפעול מיטבית כל הזמן וכדי שלא יהיה מצב שבו התפוקה של החשמל והייצור תרד בעשרות אחוזים, מה שיהפוך אותה ללא יעילה כמו בהתחלה.

תפוקה ונצילות תלויות בתחזוקה

תחזוקת מערכות סולאריות בצורה סדירה של כמה שטיפות בשנה לא רק מאריכות את חיי הפאנלים ואת הגופים המורכבים בהן, אלא גם מגבירה את הנצילות שלהם על ידי אור השמש והמערכת ולכן גם תפוקת החשמל שלהן גבוהה יותר. זה בדיוק מה שכיוונו לו כשהקימו את המערכת הזאת מלכתחילה וזה בדיוק החיסכון בעלויות והיעילות שמדברים עליהם שבגללם משקיעים בפאנלים סולאריים. זה חשוב להיות עם יד על הדופק כל הזמן על מנת לתחזק ולנקות לפני שזה מגיע למצב של חוסר נצילות מלא.

התוצאות הטובות של שטיפה ומים נקיים

כשמתקינים מערכת מים מסוננים ונקיים שמזינים את המערכת הסולארית מבלי להעיק עליה ולגרום להצטברות כלשהי של חוסמים. המים הנקיים לא רק מתחזקים אוטומטית את הפאנלים אלא גם מקטינים את הצורך בכך שעובדים יעלו על הגגות וישטפו ידנית את המערכת כדי להגביר את התפוקה הרצויה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here