בדיקות רקע ופרופיל לצורך התקשרות עסקית
קרדיט לתמונה: 123rf

בכל עסקה שאנו (או ארגון בשמו אנו פועלים) מבצעים הכרוכה בהתקשרות עם אנשים או ארגונים אחרים, קיימים סיכונים מסוימים ובלתי נמנעים. לעולם איננו מכירים במאת האחוזים את האדם או הארגון עמו אנו מבצעים את העסקה ולכן איננו יכולים להיות בטוחים לעולם שלא יצוצו הפתעות בלתי נעימות להן לא ציפינו. הדבר נכון הן כאשר מעסיקים עובד חדש והן כאשר מבצעים עסקה מכל סוג שהוא עם בית עסק או ארגון אחר. בעוד לעולם לא ניתן להבטיח וודאות מלאה בנוגע לגורם עימו אנו מתקשרים, כן ניתן לנקוט במספר פעולות מקדימות על מנת להביא למינימום את הסיכויים להפתעות בלתי נעימות בהמשך הדרך.

לפירוט מלא של פעולות מקדימות, לחץ כאן או המשך לקרוא.

בדיקת רקע לפני התקשרות עסקית ובניית פרופיל מפורט

אחת הפעולות המתבקשות לביצוע בטרם התקשרות עסקית חשובה מכל סוג שהוא, היא בדיקת רקע מתאימה. בדיקת רקע לפני התקשרות, כמו גם בדיקות רקע מסוגים נוספים (דוגמת בדיקת רקע לפני רכישה של חברה אחרת) היא פעולה שגרתית וסטנדרטית יחסית, אך כזו שאסור להקל בה ראש ולוותר עליה במידה וקיימת סיבה מספקת לבצעה. איננו חייבים בהכרח לחשוד בצורה קונקרטית באדם כלשהו אותו אנו שוקלים להעסיק או בחברה כלשהי אותה הארגון במסגרתו אנו פועלים מעוניין לרכוש או ליצור עימה שיתוף פעולה – בדיקת רקע מפורטת כדאי לעשות בכל מקרה, שכן לעולם לא ניתן לדעת מה נגלה. דווקא המקרים אשר נראים הכי סטנדרטיים ובלתי מחשידים מתגלים פעמים רבות כמקרים מפתיעים בהם מידע מקדים ובדיקת רקע מקיפה יכולים היו לפתור הרבה מן הבעיות, ולחסוך הרבה כסף ועגמת נפש.

בדיקת רקע עשויה לכלול פעולות רבות, שונות ומגוונות, כתלות בסיטואציה, בגורפם הנבדק ובכמות המשאבים אותם מעוניינים ויכולים להוציא על אותה בדיקה. בדיקת נכסים, למשל, נעשית במרבית המקרים, כמו גם בדיקת מצב כלכלי כולל ובדיקת חשבונות בנק, כל זאת כאשר מדובר בבדיקת רקע לפני רכישה.

בנוסף לבדיקות רקע וכחלק מתהליך המחקר, בונים פעמים רבות פרופיל מפורט ומדויק ככל הניתן של הגורם עימו מעוניינים להיקשר, בין אם מדובר באדם פרטי (אותו שוקלים להעסיק או עימו שוקלים להיכנס לשותפות עסקית) או בארגון (דוגמת חברה וותיקה או מיזם חדש). פרופיל מפורט אמור לכלול ידע נרחב ומגוון, את כל מה שהצלחנו למצוא ולברר אודות אותו גורם, כך שיעניק לנו תמונה אמינה יחסית בנוגע למי שעומד מולנו, וכך גם בנוגע לסיכויים כי אותו גורם לא ימלא אחר הציפיות המקדימות שלנו.

לפנות לגוף מקצועי המתמחה בבדיקות רקע מקדימות

על מנת שבדיקת הרקע אכן תהיה מקיפה ואמינה והפרופיל הנבנה אכן יהיה מייצג ומעמיק, מומלץ תמיד לשכור מומחים את החברות או אנשי המקצוע המתמחים בדיוק בסוג זה של פעילות. במקרה של בדיקות רקע בטרם התקשרות או רכישה ובניית פרופיל, משרד חקירות פרטיות יכול בהחלט להיות הגורם המתאים לפנות אליו במידה כמובן ומדובר במשרד המתמחה גם בתחום זה, וכבר ערך אינספור בדיקות רקע שכאלו בעבר. לא כל חוקר פרטי יודע בהכרח כיצד לבנות פרופיל ולבצע בדיקת רקע מקיפה דיו אשר לא תשאיר בחוץ אף פרט רלבנטי, ולכן כדאי לוודא כי עובדים בפועל עם משרד חקירות המתמחה בבדיקות אלו. אפילו בדיקה ברורה וישירה יחסית כמו בדיקת חשבונות בנק או בדיקת נכסים מקיפה אינה עניין של מה בכך – צריך לדעת מה עושים, וללמוד מניסיון את כל הטריקים והשיטות השונות לבצע בדיקות אלו באופן אמין ומספק.

לכן, אל תסתפקו בבלש הפרטי הראשון שאתם מוצאים – חפשו אחר חברה או משרד חקירות המתמחים ספציפית גם בתחום של בדיקות רקע, ואל תחששו לשאול את כל השאלות שאתם יכולים לחשוב עליהן מבעוד מועד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here