קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק

בעקבות מועמדותה של מגדל העמק לפרס החינוך הארצי, הציגו אנשי החינוך בעיר בפני חברי הועדה את המשנה החינוכית העירונית

מגדל העמק עלתה לשלב ההתמודדות על פרס החינוך הארצי הישובי לאחר הזכייה בפרס החינוך המחוזי. ועדת פרס החינוך הארצי ביקרה השבוע בעיר ועל במה אחת התכנסו אנשי חינוך ושותפים בתחום העשייה הפדגוגית ערכית חברתית ובאופן מעורר השראה הרשימו את חברי הועדה. במעמד חגיגי הוצגו נתונים מרשימים על הישגים ותוכניות פורצות דרך שהביאו את העיר מגדל העמק להיות בין שלושה בתי הספר בארץ המיועדים לפרס. מובילי חינוך בכל התחומים הביאו לקדמת הבמה את המאפיינים הייחודיים של המסגרות אותם הם מנהלים. התכנים הובאו בסרטונים ומצגות הממקדות את תחום החינוך בעיר.
ראש מנהל החינוך מלי אליגוב הוסיפה: "זכות גדולה היא עבורי להציג את מערכת החינוך של מגדל העמק, בה חונכתי, חינכתי את ילדיי ובה יתחנכו נכדיי. אני גאה להיות שותפה בניהול רשות, אשר בה העשייה החינוכית מושתתת על חזון, תרבות, תהליכים מובנים, שיתוף פעולה מערכתי ושאיפה לחדשנות ומצוינות. הצוות החינוכי שלנו פועל ללא ליאות כדי לייצר אקלים מיטבי של הכלה, מתוך מסירות והכרה בשוני שבכל ילד. הם פועלים בשיתוף פעולה לשם יצירת עתיד מיטבי לכל תלמיד בפרט ולעיר ככלל. על כך הם ראויים להכרה והוקרה ולכן, עבור כל אלה העוסקים במלאכת החינוך בעיר יום יום, ראויה מגדל העמק לקבל עבורם ובשמם, את פרס החינוך לשנה זו".
ד"ר אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון: "היה מרגש ועוצמתי. כשאנחנו צריכים לבחור מי הן הרשויות שיתמודדו אפשר לומר שהבחירה מאוד קשה. יש כאן מנהיגות עירונית שמדברת חינוך. ראש העיר הוא גם מחזיק תיק החינוך, כיף לעבוד עם ראש עיר שרואה את החינוך בראש מעיניו וזה לא מובן מאליו. מגדל העמק היא עיר ששינתה את פנייה, השכילה להביא לכאן הייטק, להשאיר את התושבים, לקלוט עלייה ולאפשר לבוגרים שלה לעבוד כאן במערכת החינוך. עיר שעשתה קפיצת מדרגה בכל התחומים שקובעים את איכות החיים. בתוך המנהיגות נמצאת גם מלי אליגוב ראש מנהל החינוך יחד עם הצוות שלה, מדובר במנהלת אגף חינוך עוצמתית ופורצת דרך. צוות הניהול כאן הוא מהמשובחים שיש, כאלה שעובדים יום וליל ואם תכנסו לבית הספר או לגן אתם תראו משהו שונה. כל מנהל מוביל את מערכת החינוך בצורה יוצאת דופן. מגדל העמק היא עיר שיודעת לעבוד בשותפויות עם כל מיני גורמים, לראות מה טוב, לברור מה לקחת וביחד לדבר באותה שפה עם מנהלי בית הספר. יש כאן תהליך של חזון והגשמה".
אינה זלצמן יו"ר הועדה סיכמה: "אתם מממשים את הערכים בלא מעט דרכים, אחד מהם זה ערך ההתנדבות. היה מאוד מרגש לשמוע על נושא מעורבות חברתית שנולדה כאן וצמחה לכל מדינת ישראל. התפיסה במגדל העמק של "לראות כל אחד". יש כאן צוות מופלא מראש העיר ועד אחרון השותפים שחולמים ביחד ויודעים להגשים את החלומות. אתם מדברים בשפה אחת, לא רק מסתכלים על התלמיד, אלא גם עוטפים אותו –  בודקים מה החוזקות של כל ילד, מורה או גננת, ומתוך זה צומחת המנהיגות. כשרואים את כל העשייה התוצאות לא מאחרות להגיע – ציוני בגרות, תכנית פורצות דרך, צוותי הוראה בעלי חוסן, תחושת שליחות והגשמת חלומות. אני מאחלת לכם שתמשיכו לחלום כי מגדל העמק בהחלט ראויה".
ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי ברדה אמר: "אני גאה בכל אחד ואחת מבעלי התפקידים שהציגו וייצגו את הרשות, מערכת החינוך ובתי הספר ברמה גבוהה ומעוררת כבוד והשראה שגרמה להתרגשות, צמרמורת ודמעות לחברי ועדת הפרס. הזכייה בפרס החינוך המחוזי לצד הזכיות וההישגים של כל מוסדות החינוך בפרסי חינוך ובתעודות הצטיינות הינה חוויה מעצימה הממלאת את כולנו באנרגיות טובות ובמחויבות גדולה יותר למען דור העתיד שלנו. אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה אלא מכוח התמדתה. זה לא מופע של איש אחד, יש כאן צוות שלם שעשה למען מערכת החינוך בעיר. ההישגים שהוצגו כאן באו תחת כלים ומדידות מתמשכות על ציר של מגמה, לא מדובר בהצלחה חד פעמית יש כאן דרך שלמה וצוות מדהים שעושה עבודה נפלאה וזו הזדמנות נוספת לומר להם תודה על כל מה שעשו".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here