קרדיט: Depositphotos

פשע צווארון לבן מוגדר כפשע לא אלים המבוצע למטרות רווחים כספיים. פשעים אלה מאופיינים בהונאה, בהסתרה או בהפרת אמון. המניע לסוג פשיעה זה עשוי לנבוע מרצון להבטיח יתרון אישי/עסקי, כמו גם מרצון להשיג או למנוע אובדן של כספים, שירותים או רכוש.

התמחות עו"ד פלילי צווארון לבן

עורך דין צווארון לבן מתמחה בפשיעות הכוללות מעילה, הונאה של חברות, הונאה בענייני ניירות ערך או הלבנת הון. עורך דין זה, מייצג אנשים שעברו עבירות לא אלימות שהעשירו אותם. עבירות אלה עשויות לכלול: מצג שווא של כספי התאגיד שמטרתו להונות את הרגולטורים או גורמים אחרים; הונאה הקשורה להזדמנויות השקעה; והונאה שבה התשואה הפוטנציאלית מוגזמת והסיכונים מוצגים כמינימליים או כלא קיימים כלל וכלל.

במאה ה-21 הלך והתרחב מגוון פשעי הצווארון הלבן. הטכנולוגיה, המוצרים וההסדרים הפיננסיים החדשים היוו השראה לשורה של עבירות חדשות. בעשורים האחרונים הורשעו לא מעט אנשים בעלי פרופיל גבוה בעבירות צווארון לבן (כמו למשל, ברני מיידוף האמריקני).

איך בוחרים עו"ד מומחה

אנשים המואשמים בפשע צווארון לבן כמו למשל עבירות הלבנת הון, חשים אבודים וחסרי אונים. פיזור דעת ובהלה, הם לרוב תגובות שפויות לאדם המקבל הודעה שהוא מוזמן לחקירה או נאשם בפשעים אלו. אם נתקלתם במצב זה, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין המתמחה בתחום הצווארון לבן.

להלן מספר דגשים חשובים שיסייעו לכם לבחור עו"ד למטרה זו:

  • עורך דין בעל ותק – מבין כל עורכי הדין הקיימים על העורך דין להיות מומחה וממוקד בתחום עבירות צווארון לבן. מדובר בעבירות מורכבות, ותזדקקו לאיש מקצוע בעל ותק עם ניסיון רב בטיפול בתיקים שכאלה.
  • עורך דין שידריך אתכם – אחת המלכודות הנפוצות היא הנטייה של הנאשם לשתף פעולה עם החוקרים, עוד לפני שזכה לייעוץ משפטי. חשוב להבין ששיתוף פעולה זה, לפני שעורך הדין ניהל משא ומתן עם החוקרים על מה שאתם עשויים לקבל בתמורה, אינו צעד נבון. חשוב לבחור בעורך דין שידריך אתכם אילו פעולות לנקוט, ואילו לא – לאורך כל התהליך.
  • עורך דין שמעדכן אתכם – כשאתם מתמודדים עם האשמה בפשע, בדקו שאתם בוחרים בעו"ד שייתן הסברים מפורטים להאשמות האפשרויות נגדכם, אלטרנטיבות משפטיות ואת כל התוצאות להליכים השונים הנוגעים אליכם.

ייעוץ משפטי הטוב ביותר

עו"ד מומחה בתחום עבירות הצווארון הלבן, הנחשבות לפשעים במגזר הפיננסי שלא כרוכים במעשי אלימות, כמו הלבנת הון, הונאת צ׳קים או הונאה בכרטיסי אשראי. יהיה עו"ד שניתן לסמוך עליו שישמור על האינטרסים שלכם ויחתור לפתרונות יצירתיים אך יחד עם זאת גם מעשיים למקרה הייחודי שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here