credit: canva.com

לא בכל פעם שיש בעיות בצנרת המים שלכם אתם מגלים זאת מיד. במקרה הטוב דווקא פיצוץ בצנרת חיצונית שמשפריץ מים לכל עבר הוא זה שאתם רוצים כי מה שאתם רואים בעיניים אתם יכולים לתקן, ומיד. במקרה הפחות טוב, אתם מגלים את זה רק לאחר זמן רב כאשר המים כבר מחלחלים לכל מקום בקירות, ברצפות, בגינה, בחצר, ועושים שמות בחומרי הבניין ובאדמה.

במקרים כאלה או שנקווים שלוליות בחצר, או שהטחב והרטיבות מתחילים להופיע על הקירות ככתמים מכוערים עם ריח מעופש וטחוב, או שאתם מקבלים ביקור של איש מהעירייה שבא להודיע לכם שחשבון המים שלכם כל כך לא סביר שעליכם להזמין מיד איתור נזילות מים. זה יכול להיות בכל מקום בבית ובחצר ולכן רצוי להזמין מישהו שעוסק בכך באמצעות טכנולוגיית אל הרס, כמו בחברת בדק טכנולוגיות, שמציעה ציוד מתקדם לגילוי נזילות ותיקון שלהם מבלי להרוס דבר.

מה קורה כשיש נזילה?

נזילות יכולות להיות בכל מקום בצנרת מתחת לבית, בקירות, בתקרה, ברצפות, בחניון ובמרתף, או בחצר ובגינה. אם יש לכם חצר אתם בוודאי מכירים את המקרה שבו מתחילות להיקוות שלוליות במקומות מסוימים עד כדי אדמה טובענית, או כשיש מקרים של ריקבון שורשים בגלל עודף מים שאינו מתנקז. זהו בדרך כלל הסימן לכך שאתם זקוקים לעזרה מקצועית. במקרה כזה, איתור נזילות בגינה מחייב בדיקה באמצעות מצלמות מיוחדות שמחדירים לאורך הצנרת מהפתח שלה, כדי לא להרים את כל הגינה וכדי לא לגרום להוצאות מיותרות ולשיבוש חיי המשפחה. יש היום טכנולוגיות דומות גם לתיקון ולאיתור בבית, אבל במקרה כזה של נזילות בחצר אתם זקוקים למצלמה פנימית שמחדירים דרך הצינור ולציוד תיקון כמו הטלאה או שירוול מבפנים של הצינור המפוצץ.

איך מאתרים בעיות צנרת בבית?

גם בעיות צנרת בבית יכולות להיפתר בצורה מהירה וקלה יותר יחסית הודות לציוד אל הרס מתוחכם שבעזרתו משתמשים היום. עם זאת, מומלץ לבדוק אם אכן מי שהזמנתם למטרה זאת יודע להפעיל מצלמות כאלה ואת ציוד התיקון של הנזילות, כדי שזה יהיה תיקון יסודי ונכון. בדיקה שמטרתה איתור רטיבות בקירות נעשית בעזרת מצלמה תרמית, שמצלמת בעזרת אינפרא אדום את הבדלי הטמפרטורה בין האזורים שבהם יש נזילה לבין האזוריות היבשים, לאחר הזרמת מים חמים. את הנזילה מאתרים כך אם היא קרובה לפני השטח ואם יש צורך מכניסים מצלמה גם פנימה לתוך הצינור. מניסיונם של אנשי חברת בדק טכנולוגיות השיטה יעילה מאוד לתיקון נזילות בצורה יסודית מאוד.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here