הסתיים שיפוץ המתחם הראשון במסגרת פרויקט
דוברות עיריית מגדל העמק

במסגרת התכנית העירונית "עיר נקייה ומקיימת" יצאה עיריית מגדל העמק בפרויקט לשיפוץ חצרות בניינים משותפים וסיימה לאחרונה את שיפוץ המתחם הראשון שכלל ארבעה מבנים משותפים. אלי ברדה: "זו מקדמה לפני 'תכנית התחדשות עירונית כוללת' ו'תכנית המיגון' הממשלתית שיעשו צדק חברתי בשכונות הוותיקות".

הסתיים שיפוץ המתחם הראשון במסגרת פרויקט "אצלנו בחצר"
דוברות עיריית מגדל העמק

בימים אלה מציינת מגדל העמק שנה לחתימה על "הסכם הגג" ההיסטורי במסגרתו נבנים ועוד ייבנו אלפי יחידות דיור, מוסדות ציבור וחינוך ותשתיות בשכונות החדשות. יחד עם זאת, מקפיד ראש העיר אלי ברדה לשים דגש על חידוש וטיפוח מרכז העיר והשכונות הוותיקות. זה החל בהבאת תכנית "שיקום שכונות חוזר" לפני כשנתיים ובמסגרתה כבר שופצו ושודרגו מספר מבנים ברחוב תשי"ג, המשיך בפיילוט ארצי ראשון של "התחדשות עירונית" שיתקיים במספר בניינים משותפים ברחוב העצמאות וקורה גם בתכניות עירוניות שונות.

תכנית אחת כזאת היא "עיר נקייה ומקיימת" במסגרתה הושק לפני מספר חודשים הפרויקט "אצלנו בחצר" ובמסגרתו תשפץ העירייה חצרות של בניינים משותפים. הפרויקט ששם למטרה למגר את תופעת ההזנחה בחצרות בניינים שדייריהם לא מצליחים לטפל בחצרות באופן עצמאי, התאפשר באמצעות "חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה" של הנהלת הרשות.

הסתיים שיפוץ המתחם הראשון במסגרת פרויקט "אצלנו בחצר"
דוברות עיריית מגדל העמק

לאחר בדיקת הנושא ולמידת מודלים ממספר ערים בארץ, פיתחה הרשות את התכנית הייחודית הנ"ל המציעה שירות ייחודי לדיירי בניינים המעוניינים בכך, אשר כולל התקשרות עם קבלן גינון דרך העירייה, המגיע פעמיים בחודש לתחזק ולנקות את חצר הבניין. בתמורה, משלם כל דייר 35 שקלים בחודש בלבד באמצעות סעיף נפרד הנגבה בארנונה לעומת כ-60 ש"ח ששולמו ל-"עמיגור". כך, חוסכת הרשות עלויות לדיירים ומפצה על הקושי בהתארגנות ועד בית בבניינים שדייריהם מתקשים לשלם. תוך מספר חודשים נרשמו 40 בניינים לפרויקט ובימים אלה נמצאים בתהליכי החתמה בניינים נוספים. מתוך הבניינים הרשומים, זכו כ-5 מתחמי מגורים, הכוללים 25 בניינים, למתנה מהרשות – שדרוג חצר הבניין בעלות של 25,000 שקלים. השדרוג כולל בעיקר "גינון יבש" כגון דשא סינטטי, אבני טוף וחלוקי נחל.

בימים האחרונים, כאמור, הסתיים השיפוץ של מתחם הבניינים הראשון ברחוב העצמאות 52-62 כאשר הדיירים עצמם היו שותפים מלאים בתכנון החצר יחד עם הצוות הקהילתי של האגף לשירותים חברתיים ברשות, עו"ס שרון קסיס, זהבה לוואי והרכז יונתן אשכנזי שאמר: "להיות חלק מהפרויקט בשבילי זו תחושה של שליחות. משיחות עם תושבים המעוניינים להיכנס לפרויקט ניכר כי אכפת להם מאוד אך הם לא מצליחים, בשל קשיי פרנסה של חלק מהדיירים, להתארגן באופן קבוע לתחזוקה. הפרויקט עבורם הוא תקווה חדשה לשינוי איכות החיים בבניין".

ראש העיר אלי ברדה אמר: "הנחת היסוד של הפרויקט הינה שככל שהתושבים יתרגלו חזרה למתחם מגורים מתוחזק ומטופח, כך הם יקפידו יותר לשמור על הסדר והניקיון ויהפכו זאת לחלק מאורח חייהם. התוכנית הזו היא סוג של 'מקדמה' לקראת תכנית התחדשות עירונית כוללת ותוכנית המיגון שתטפל ב- 350 בניינים שנבנו לפני שנת 1980 כדי לעשות 'צדק חברתי' בשדרוג וחיזוק והשכונות הוותיקות".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here