קרדיט: Canva

השמנת יתר היא תופעה ידועה בעולם המערבי, ורבים סובלים ממנה. על מנת להילחם בתופעה, כלומר להרזות ולהגיע לערך BMI (היחס בין המסה לגובה של אדם) בטווח התקין, נדרשת פעולה משולבת של תפריט מוקפד, פעילות גופנית קבועה וטיפול תרופתי מתאים. במאמר הבא נציג לכם את Wegovy, תרופה חדשנית לירידה במשקל עם הוכחות בשטח.

 

איך אפשר לרדת במשקל בעזרת תרופה?

כולנו יודעים שבשביל לרדת במשקל חשוב לעשות ספורט באופן קבוע ולהיות במעקב הדוק אחר המזון אשר נכנס לגוף, אבל לא כולם יודעים שלא מדובר בהכרח סוף המשוואה. עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר (Obesity), דהיינו ערך BMI גבוה בהרבה מהנורמה אשר עלול להביא לסיכונים בריאותיים חמורים, מומלץ לנקוט בצעדים רפואיים משלימים, כגון ניתוח לקיצור קיבה או נטילת תרופות להורדת במשקל כמו למשל Wegovy.

איך Wegovy מסייעת למשתמשים בה להפחית במשקל? תרופה זאת היא למעשה נגזרת מלאכותית של ההורמון GLP-1, הורמון אשר באופן טבעי מופרש מתאי המעיים אל מערכת הדם. התרופה מחקה את הפעולה הסטנדרטית של ההורמון ומסייעת להפחתה במשקל דרך ארבעה מנגנונים עיקריים:

  • פגיעה בתחושת רעב לאורך היום.
  • הגדלת של תחושת השובע בסיום ארוחות.
  • ריקון הקיבה בקצב איטי יותר מקצב ההתרוקנות הרגיל שלה.
  • הפחתה של רמות הסוכר במערכת הדם דרך השפעה ישירה על הלבלב והכבד.

פעולות משולבות אלו גורמות לירידה משמעותית במשקל הגוף של אנשים הסובלים מהשמנת יתר. במחקר קליני שנערך בארצות הברית לצורך אישור השימוש בתרופה, נצפתה ירידה של עד כחמישית ממשקל הגוף של המשתמשים בה, אשר סבלו מהשמנת יתר.

 

איך משתמשים בתרופה?

תרופה זאת ניתנת כתמיסה המוחדרת לגוף באמצעות הזרקה תת עורית, על בסיס שבועי. חשוב להדגיש שלא כל אחד יכול לקבל את התרופה, אלא רק לפי מרשם רופא ובהינתן עמידה בקריטריונים הבאים:

  • הפציינט בן 18 ומעלה.
  • ערך ה-BMI של הפציינט עומד על 30 ומעלה, אשר מסמן השמנה חמורה.
  • לחלופין, ערך ה-BMI של הפציינט עומד על 27 ומעלה, ויש לו גורם סיכון אחד לפחות, כגון סכרת או לחץ דם גבוה.

 

בקרוב אצלנו

וויגובי אושרה לשימוש בארצות הברית בשנת 2021, ובקרוב צפויה לקבל אישור דומה בישראל. מה שיאפשר לרופאים לרשום אותה למטופלים הסובלים מהשמנת יתר. חשוב להדגיש שטיפול תרופתי אינו "טיפול פלא" חד פעמי. למעשה, עבור משתמשי התרופה מומלץ ליטול אותה כתרופה כרונית, כלומר לטווח ארוך מאוד ואף לתקופת חיים שלמה. זאת תחת התנאי שהתרופה תביא לירידה של 5 אחוזים לפחות לאורך תקופה של ארבעה חודשים. אם תנאי זה לא יקוים יש צורך בבחינה מחודשת.

עוד חשוב לציין שהטיפול התרופתי צריך להתבצע כחלק מתהליך רפואי כולל יותר, שכולל מעקב צמוד של רופא או דיאטן קליני, וכן הקפדה על תפריט דל קלוריות ומאוזן, כמו גם על פעילות גופנית מותאמת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here