Credit Canva.com

לשון הרע בפייסבוק

לשון הרע בפייסבוק מתייחס לאמירות מכפישות של משתמש פייסבוק הפוגעות בשמו הטוב של אדם אחר. בפייסבוק, לשון הרע יכול לבוא לידי ביטוי בפוסטים, בתגובות, בהודעות או בכל תוכן אחר שמתפרסם בפלטפורמה. כדי להתמודד עם לשון הרע בפייסבוק, הנפגע עשוי לשקול לנקוט בצעדים משפטיים נגד הפוגע, כגון הגשת תביעת לשון הרע. במקרים מסוימים, רצוי גם לבקש מפייסבוק להסיר את התוכן המשמיץ או לנקוט בפעולה אחרת כדי לטפל בנזק שנגרם מהצהרות לשון הרע. צלצלו אל עו"ד חסיד 054-2345919

לשון הרע בפייסבוק- איך אפשר לטפל בצב ?

אם השמיצו אותך בפייסבוק, ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לטפל במצב. ראשית, צלם צילומי מסך או שמירת עותקים של הפוסטים או ההודעות המשמיצות בפייסבוק, יחד עם כל הערה או תגובות שעשויות להיות רלוונטיות. כל אלה יספקו לך הוכחות ועדות לכך שנפגעת מלשון הרע ויעזור בבחינת המקרה ועוצמתו.
שנית, צור קשר עם האדם שאמר את ההצהרה המשמיצה במידת האפשר, פנה אל האדם שאמר את ההצהרה ובקש ממנו להסיר את התוכן או להוציא ההצהרה או הודעה מתקנת כלשהי על התוכן המשמיץ שפרסם לפני כן.
במקביל, דווח על התוכן לפייסבוק, לפייסבוק יש מערכת דיווח על תוכן פוגעני או מזיק. אתה יכול לדווח על התוכן המשמיץ לפייסבוק ולבקש שיסירו אותו.
בנוסף, שקול להתייעץ עם עורך דין שיוכל לספק הדרכה האם יש לך תביעה ראויה בגין לשון הרע בפייסבוק ומהן האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותך. אם האמירה המשמיצה גרמה לפגיעה משמעותית במוניטין שלך, תוכל לשקול הגשת תביעה בגין לשון הרע נגד מי שאמר את ההצהרה.

פיצוי כספי

חשוב לציין כי הפיצויים הכספיים בהליך משפטי העומדים לרשותך יהיו תלויים בנסיבות הספציפיות של המקרה שלך, לרבות אופי ההצהרה המשמיצה ומידת הנזק שהיא גרמה. עורך דין מנוסה יכול לעזור לך להבין את האפשרויות שלך ולפתח אסטרטגיה להגנה על המוניטין שלך.
כדי להבין את עצמת הפגיעה במונחים משפטיים ולדעת האם המקרה הספציפי שלך אכן מהווה פגיעה לשון הרע ומה סכום הפיצוי שניתן לזכות בו – חובה להיוועץ בעורכת הדין, אתי חסיד, שעוסקת שנים רבות בדיני לשון הרע בפייסבוק והוצאת דיבה .

Credit Canva.com

לשון הרע באינטרנט

לשון הרע הוא הצהרות כוזבות ומזיקות על מישהו שפוגעות בשמו הטוב של האדם. כשזה מגיע לאינטרנט, המונח "לשון הרע באינטרנט" משמש לעתים קרובות כדי לתאר סוג כזה של התנהגות. לשון הרע באינטרנט יכול להגיע בצורות רבות, כולל פרסום מידע שקרי או מטעה על מישהו במדיה החברתית, הפצת שמועות באמצעות דואר אלקטרוני או חדרי צ'אט, או כתיבת ביקורות או הערות שליליות על מישהו או על העסק שלו באינטרנט. זה יכול לכלול גם שיתוף מידע פרטי או סודי ללא הסכמתו של האדם.

פרסמו עליי לשון הרע באינטרנט, מה עושים?

ראשית יש לפנות למפרסם או לאתר בו מופיע הפרסום ולדרוש את הסרתו. מומלץ שפנייה זו תעשה על ידי עורך דין שמתמחה בתביעות לשון הרע באינטרנט. במידה והתוכן המשמיץ לא הוסר, ניתן לפנות לבית משפט למתן צו, שמורה על הסרת הפרסום. בשלב הבא או באופן מקביל, נשאף לתביעה עבור פיצוי הנזקים על פי חוק איסור לשון הרע או על פי חוק הגנות הפרטיות. לעיתים אין בידנו את הפרטים של המפרסם עצמו והאתר בו בוצע הפרסום יימנע מלשתף אותנו בפרטים, במקרה כזה עומד לרשות הנפגע לפנות לבית המשפט בבקשה לחייב במסירת ה IP של הכותב.

התייעצות עם עורך דין

לשון הרע באינטרנט יכול להתרחש בפלטפורמות שונות, כולל אתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם. הצהרות כוזבות ומזיקות יכולות להתבצע באמצעות פוסטים, תגובות, הודעות, ואפילו חשבונות או פרופילים מזויפים. לשון הרע באינטרנט עלולה להיות בעלת השלכות חמורות על הקורבן, לרבות פגיעה במוניטין שלו, מצוקה רגשית ואפילו הפסדים כספיים. במקרים מסוימים, ייתכן שהקורבנות יוכלו לנקוט בצעדים משפטיים נגד האחראי להשמצה. כדי להימנע מהאשמה בהשמצה באינטרנט, חשוב להקפיד על מה שאתה מפרסם באינטרנט ולוודא תמיד את נכונות המידע לפני שיתופו.
אם נפלתם קורבן להכפשות באינטרנט, חשוב לפנות לייעוץ של עורך דין המתמחה בדיני לשון הרע. עורכת הדין אתי חסיד מתמחה בתחום דיני לשון הרע והיא תעזור לכם להבין את הזכויות המשפטיות והאפשרויות שלך לבקש פיצוי על הנזק שנגרם למוניטין שלך.

Credit Canva.com

תלונת שווא

תלונת שווא או האשמת שווא היא בבסיסה טענת אדם שנפגע על ידי אחר או ביצע עבירה כלשהי, כאשר הפגיעה או העבירה לא התרחשו מעולם. כאשר אין ראיות תומכות מספיקות בכדי לקבוע האם האשמה היא אמיתית ניתן לתארה כ-"אשמה לא מבוססת". האשמות שנקבעו כי הן כוזבות מחולקות לשלושה סוגים. הראשונה היא אשמה שהיא לחלוטין כוזבת, כלומר הדבר לא קרה מעולם. השנייה היא האשמה שמתארת מאורע שקרה על ידי אדם אחר ולא האדם שהואשם. השלישית היא אשמה שחלקה אמת וחלקה שקר, כלומר המקרה מערבב בין מאורעות שאכן קרו וכאלה שלא . חלק גדול מהתלונות מוגשות בשל הרצון להשגת יתרון משפטי בסכסוכים בין בני זוג במסגרת הליכי גירושין, כשמרבית התלונות משמשות אמצעי סחיטה או נקמה.

מה הדבר הראשון שיש לעשות בהתמודדות עם תלונת שווא?

הדבר הראשון שרצוי לעשות הוא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום. עורך דין יוכל לדעת עקב ניסיונו איך ניתן להתמודד עם תלונת השווא ומהן האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם. אנשים רבים נמענים מלבצע צעד זה עקב שכר הטרחה, אך עליהם לזכור כי הפנייה לעורך דין יכולה למנוע את ענישתם ויכולה לחסוך הרבה כסף וטרחה. בנוסף לייעוץ משפטי, רצוי לתעד כל מסמך ועדות הקשורים למקרה ויכולים להוכיח שאכן התלונה היא תלונת שווא. זכור כי אינך מחויב לענות לשאלות החוקרים ללא שניתנה לך האפשרות לשוחח עם עורך דין וחשוב מאוד לעמוד על זכות זו, חוקר מיומן יכול להפיל בלשונו גם אדם חף מפשע.

הגשת תלונה במשטרה בגין תלונת שווא

ניתן ורצוי להגיש תלונה במשטרה נגד מוסר תלונת השווא. לפי חוק העונשין הגשת תלונת שווא מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין. החוק קובע כי אם הוגשה תלונה כוזבת , אז העונש המרבי בגין עבירה זו הוא שלוש שנות מאסר. במידה ומדובר בעבירה מסוג פשע, אז העונש המרבי כנגד מי שהגיש את התלונה הכוזבת הוא חמש שנות מאסר.

עורכת הדין אתי חסיד היא בעלת ניסיון רב בניהול תיקים של הגשת תלונות שווא בכל התחומים. אם נפלתם קורבן לתלונת שווא, הגעתם למקום הנכון. 054-2345919

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here