ולנטינה רובנצ'ק, לימוד משותף יחד עם הבעל, חוויה מרגשת . צילום: יח"צ

מרב ששון אמויאל: "יום האישה הוא יומן של הסטודנטיות פורצות תקרות הזכוכית"

במכללה הטכנולוגית נוף הגליל מובילה המנכ"לית מרב ששון אמויאל העצמת סטודנטיות ופתיחת כל מגמות לימודי ההנדסה לפניהן. "כשאני מביטה בבוגרות אני מלאת גאווה על ההישגים אליהן הגיעו," אומרת מרב ששון אמויאל. סיפורן של שלש בוגרות לימודי הנדסאי מכונות ומכטרוניקה תושבות נוף הגליל העובדות בתחום לימודן. ולנטינה, דניאלה ויוליה הגשימו חלום.

יום האישה הבינלאומי הוא יום חגן של הנשים, במכללה הטכנולוגית נוף הגליל יום האישה מתקיים יום יום. סטודנטיות במכללה הבוחרות ללמוד מקצועות 'גבריים' בעבר ואף מצליחות ומובילות בהן.

: דניאלה פרימן למדה במכללה ועברה מחיפה להתגורר בנוף הגליל
צילום: יח"צ

מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל  חרתה על דגלה עידוד סטודנטיות ללימוד מקצועות טכנולוגיות. "במכללה שלנו מתקיים תהליך העצמת הסטודנטיות וכל המגמות פתוחות לפניהן גם אלו המאופיינות באופן מסורתי כמקצועות 'גבריים', מבחינתנו במכללה כל יום הוא יום האישה."

שלש בוגרות במקצועות מכטרוניקה ומכונות משתפות בחוויית הלמידה, ההצלחה והשתלבותן במפעלים טכנולוגיים בתחומי הדעת שלמדו במכללה. יוליה ז'ורחין בוגרת הנדסה במגמת מכטרוניקה קובעת בפתח דבריה: "בחרתי ללמוד במכללה כי אני תושבת נוף הגליל והמכללה נגישה מאוד, במרכז העיר. במכללה יש את המרצים הכי טובים בעולם. היו לי כעולה חדשה מרוסיה קשיים בשפה העברית, זה לא עצר אותי מללמוד ולהצליח בזכות רצון טוב ובעיקר בגלל האכפתיות והמסירות של צוות המרצים". מנהלה של יוליה במפעל אי סי סי גם הוא בוגר הנדסאי במכללה ובעקבות החוויה המצוינת שחוותה בלימודיה יוליה, היא המליצה לבעלה ללמוד אף הוא במכללה "גם בעלי לומד ממש עכשיו במכללה, שנה שלישית במגמת הנדסאי מכטרוניקה, זה הציון הכי טוב שאני יכולה להעניק למכללה, בהחלטה של בעלי ללכת בעקבותיי. "יוליה עובדת במחלקת הנדסה פיתוח ולייזר ומאושרת בעבודתה.

מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל, גאה בבוגרות
צילום: ישראל פרץ

דניאלה פרימן תושבת נוף הגליל עלתה לישראל מאוזבקיסטן כיום עובדת במפעל ריווליס השקיה במחלקת ההנדסה, שרטוטים והרכבות. דניאל בוגרת מגמת מכונות במכללה הטכנולוגית נוף הגליל משתפת מדוע בחרה ללמוד דווקא במגמת מכונות. "עבדתי במפעל בביקורת עם חלקים מכניים, איתי עבד מהנדס מכונות וכל הזמן הבטתי במה שהוא עושה והתאהבתי במקצוע, החלטתי ללמוד במכללה כי המקצוע מאוד עניין ואתגר אותי, אני אישה שאוהבת אתגרים ובמכללה מצאתי צוות מצוין שתמך ועזר. התאהבתי במכללה והחלטתי לעזוב את חיפה בה גרתי ולעבור לגור בנוף הגליל, קרוב למכללה אני אוהבת את העיר הזאת."

ולנטינה רובנצ'ק מנוף הגליל בוגרת מגמת הנדסאי מכטרוניקה, עובדת במפעל ברוקר תכנון כבלים עלתה לארץ עם בעלה מחבר העמים, "החלטנו, בעלי ואני שנלמד ביחד לימודי הנדסאי מכטרוניקה במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, משתפת ולנטינה ומוסיפה: זו הייתה חוויה יוצאת דופן, ביחד התכוננו למבחנים,  הגענו למכללה, סיימנו את הלימודים וזכינו בדיפלומה. במכללה היה צוות מרצים מצוין שהרגשנו שאכפת להם מאתנו שרצו שנצליח. "

יוליה ז'ורחין , פגשתי את המרצים הכי טובים בעולם.
צילום: יח"צ

מרב ששון אמויאל, מנכ"לית המכללה אמרה: "סיפור ההצלחה של שלושת הבוגרות ושל בוגרות רבות נוספות, הוא סיפור על התמדה, השקעה, חריצות, התמודדות, אחריות ותקווה. סיפור חיים של מי שבחרו לא לוותר ולמדו בתחנות חייהם השונות להצטרף להצלחה וללמוד במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, אני גאה בהן."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here