מנכ"לית המכללה ליד פינת הזיכרון עצמאות ודמוקרטיה אבני יסוד בחירותו של עם | צילום: שירלי הרשקו

"לנצח תהיה עצמאותנו כרוכה בשכול ובאובדן, בזיכרון ובכאב."

באיגרת  מכוננת לסטודנטים ולצוותי ההוראה וההנהלה שוזרת מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, מרב ששון אמויאל בים השכול, העצמאות והמחבר ביניהן, הדמוקרטיה. " אתם, סטודנטים יקרים, מהווים את עתיד המנהיגות של ארצנו. תהיו אכפתיים ומעורבים במה שמתרחש מסביבכם, בקהילתכם ובחברה בכלל. תבחרו להשפיע ולהוביל דרך." כתבה ששון אמויאל.

לצד פינת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות טרור ואיבה , לצד דגלי ישראל המתבדרים ברוח הקוממיות של עם ישראל , במלאת שבעים ושלוש שנים לעצמאות ישראל  , שיגרה מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל , מרב ששון אמויאל , איגרת מיוחדת השוזרת בין היגון לשמחה, בין השכול לעצמאות והתקווה כי דור הסטודנטיות והסטודנטים הלומד במכללה יצטרף להזמנתה לחגוג את הדמוקרטיה. באיגרת המיוחדת כתבה מרב ששון אמויאל: " לנצח תהיה עצמאותנו כרוכה בשכול ובאובדן, בזיכרון ובכאב, עדיין אנו חוגגים ושמחים בעצמאותנו. יש הרבה סיבות שגורמות לנו לחגוג. אני מזמינה אתכם לחגוג את הדמוקרטיה.

הדמוקרטיה מאפשרת לנו לחיות חיים של בחירה, בהם לכולנו היכולת להשפיע על החברה בה אנו חיים. זה רק עניין של בחירה. של יוזמה. של רצון. ואתם, סטודנטים יקרים, מהווים את עתיד המנהיגות של ארצנו. תהיו אכפתיים ומעורבים במה שמתרחש מסביבכם, בקהילתכם ובחברה בכלל. תבחרו להשפיע ולהוביל דרך.

משבר הקורונה, המחיש לכולנו עד כמה; מגבלות, איסורים והנחיות – פוגעים ומעיקים בחירות שלנו. הרגשנו כבולים, חסרי אונים וחסרי יכולת לשנות את המצב. הדמוקרטיה, מספקת לנו את החירות, שכל כך הרגשנו בחסרונה. החירות לחיות את חיינו הפרטיים, האישיים כפי שאנו מעוניינים, החירות הפיזית – לא להיות בסגר ולהיות חופשיים בתנועה ובמרחב הציבורי.

"הדמוקרטיה היא לא רק הזכות להיות שווה, אלא גם הזכות השווה להיות שונה", אמר שמעון פרס ז"ל, נשיא המדינה התשיעי של ישראל. אנחנו חברה עשירה ומגוונת; באנשים, בקהילות, בתרבויות ובדתות. בואו נחגוג את הזכות להיות שווים לצד השונות שבנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here