שדרות צבי אלדרוטי
דוברות עיריית מגדל העמק

מועצת העיר אישרה פה אחד את יוזמת ראש העיר אלי ברדה להנצחת ראש המועצה במשך כ-19 שנים. רחוב "דרך העמק" יקרא "שדרות צבי אלדרוטי"

בעיריית מגדל העמק הודיעו בשבוע שעבר של שינוי שמו של הרחוב המרכזי של העיר דרך העמק שמעתה יקרא על שמו של צבי אלדרוטי ז"ל.
לפני שנה וארבעה חודשים נפטר אלדרוטי ונקבר במושב נורדיה שם התגורר בשנים האחרונות. אלדרוטי היה נשוי לזהבה ז"ל אשת חינוך שהלכה לעולמה לפני שש שנים ואב לארבעה, עופר, שי, טל ודנה. בנו טל, כיהן כשמאי הממשלתי הראשי עד לאחרונה.
כזכור, אלדרוטי כיהן בין השנים 1959-1977 והיה ראש המועצה הראשון של מגדל העמק. אלדרוטי נולד בשנת 1934 בתל אביב ובשנת 1957 השתחרר מצה"ל בדרגת סגן (את שירות המילואים סיים בדרגת סגן אלוף). שנה לאחר מכן החליט לעבור יחד עם רעייתו זהבה לעיירת פיתוח והגיע למגדל העמק בה עבד כעוזרו של גזבר המועצה.
בשנת 1959, בהיותו בן 25, הוא התמודד לראשות המועצה מטעם סיעת מפא"י, זכה ב-5 מתוך 9 מושבים, מונה לראש המועצה וכיהן בתפקיד עד לשנת 1977. אלדרוטי בחר להוביל את מגדל העמק בקו של פיתוח עצמי וראייה חיובית בניגוד לגישה של הצגת המצב הגרוע והצבת דרישות לממשלה ובשנת 1968 זכה בפרס למינהל ציבורי על תפקודו. לאחר פרישתו מראשות מועצת מגדל העמק בשנת 1977 כיהן כחבר הכנסת השמינית מטעם סיעת "המערך", לאחר פרישת אהרון יריב. בין היתר שימש אלדרוטי ז"ל כמנכ"ל חברת "עמידר" וכמנכ"ל משרד ראש הממשלה בממשלתם של רבין ופרס ז"ל.
ראוי לציין כי ראש העיר אלי ברדה, סגניו וחברי מועצת העיר היו בעלי הכרת הטוב לפועל של ראשי הרשויות בעבר והנציחו את שאול עמור שכיהן במשך 20 שנה ב"שדרות שאול עמור" במקום רחוב שדרות המדע וכעת הנציחו את צבי אלדרוטי ז"ל.
כזכור, ביוני שעבר התקיים טקס הוקרה מרגש ומכבד לזכרו ולפועלו של צבי בהשתתפות ילדיו, הרב דוד יצחק גרוסמן, חברי כנסת חברי מועצה, תושבים וחברים לדרך שבאו מקרוב ומרחוק. האירוע החל בתערוכת תמונות מחייו של אלדרוטי, נמשך בטקס בו הוקרן סרט דוקו על נקודות משמעותיות ובולטות בחייו של צבי ז"ל, הופעה של להקת הנוער "צעירי מגדל העמק" והסתיים בהופעה עוצמתית של הזמרת חווה אלברשטיין".

שדרות צבי אלדרוטי
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here