צילום: דוברות עיריית נוף הגליל

פתיח: כשהוא קורא בספר הילדים החדש 'אנדור' , פרי עטו של הסופר והמחנך עמנואל בן סבו , אמר רונן פלוט מ"מ יו"ר הנהלת 'יד ושם':" מלאכת העברת הלפיד , לפיד הזיכרון היא מלאכה חשובה מאין כמותה ובעיניי הינה שליחות מהמעלה הראשונה. הספר 'אנדור' הוא תיבת תהודה מרגשת מיוחדת לתקופה האפלה של האנושות , זהו סיפור של ניצחון הרוח היהודית, הגבורה האמיתית בימים בהם ביקשו להשמיד את העם היהודי". 

ראש העיר נוף הגליל , רונן פלוט אשר הינו בן לשורדי שואה ומ"מ יו"ר הנהלת 'יד ושם' התרגש מאוד לקבל לידיו את ספר הילדים החדש, בספרת ספרי הילדים מעצבי הזהות שכתב המחנך והסופר עמנואל בן סבו. 

הספר 'אנדור' מספר את סיפור הגבורה של הנער בן העשר , אהרון וייס, אשר לאחר רצח אביו לנגד עיניו על ידי הנאצים דאג למחייתן של מספר משפחות שהסתתרו במרתף טחוב ואפל למזון אותו השיג בלילות הקפואים והחשוכים עד אימה תוך סיכון נפשו .

אהרון וייס היה לאנדור , נער הונגרי , לאחר שאביו,  ימים אחדים טרם רציחתו , גזז את פאותיו, הוריד את הציצית שלגופו והסיר את הכיפה ובמקומה הלבישו כנער הונגרי. בשל היותו בעל חזות ארית והשם שהעניק לו אהביו .

" הסיפור המרגש של אנדור- אהרון וייס , הוא סיפורו של דור , סיפורה של תקופה אפילה בתולדות האנושות בכלל והעם היהודי בפרט, אומר רונן פלוט ומוסיף, אני רואה ערך רב ומשמעות עצומה בסיפור ממקור ראשון של אחרוני שורדי השואה החיים בקרבנו , " מלאכת העברת הלפיד , לפיד הזיכרון היא מלאכה חשובה מאין כמותה ובעיניי הינה שליחות מהמעלה הראשונה. הספר 'אנדור' הוא תיבת תהודה מרגשת מיוחדת לתקופה האפלה של האנושות , זהו סיפור של ניצחון הרוח היהודית, הגבורה האמיתית בימים בהם ביקשו להשמיד את העם היהודי. אני מבקש להודות לסופר והמחנך עמנואל בן סבו אשר רתם את כשרונו להנכחת השואה ושורדיה בקרב הדור הצעיר , בתבונה וברגישות."

כיתוב תמונה: רונן פלוט מ"מ יו"ר הנהלת 'יד ושם'  והסופר עמנואל בן סבו עם הספר החדש 'אנדןר'. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here