קרדיט Canva

האפשרות לקנות דירה נראית לרבים רחוקה מאוד בגלל המחירים הגבוהים של הנדל"ן (גם אם העלייה נעצרה מעט בחודשים האחרונים) ובגלל נתונים נוספים המקשים על רכישת דירה כמו עליית הריבית שקפצה משמעותית בשנתיים האחרונות. כאשר מעוניינים לבדוק את האפשרות למשכנתא, לעליית הריבית ישנה משמעות רבה שכן מדובר על הלוואה ארוכת טווח אשר לריבית חלק חשוב בהחזר שלה. ישנם הבדלים בין מסלולים שונים של משכנתא וכמובן בין בנקים או גופים אחרים המציעים משכנתאות. אם אתם מתגוררים בצפון, מומלץ מאוד לקבל יעוץ של יועץ משכנתאות בצפון שעובד באופן עצמאי ובלתי תלוי ולא מייצג גוף כזה או אחר. כך תדעו שהייעוץ הוא אובייקטיבי, ניטרלי ומתבסס על מקצועות בלבד.

לבנות בית בעצמכם עם המשכנתא הנכונה

בשל מחירי הדירות הגבוהים במרכז, בין אם דירות מקבלן ובין אם דירות יד שניה, ישנם לא מעט זוגות צעירים אשר מעדיפים לגור בפריפריה, גם בשל העדפה לסביבה כפרית ושקטה יותר ובונים את הבית שלהם בעצמם במושב או יישוב קטן. לבניה עצמית יש יתרונות רבים כמו יצירת הבית שלכם מאפס וקביעה מא' ועד ת' של כל חלק וחלק. כיוון שהתהליך בבניה עצמית שונה מאשר קניית נכס אחר,  גם משכנתא לבנייה עצמית ניתנת באופן שונה. במשכנתא זו סכום הכסף ניתן בהדרגה על פי התקדמות הבניה כיוון שבניה עצמית מהווה לקיחת סיכון גבוה יותר מצד הבנק. כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות לגבי בחירת המשכנתא וגם הסכום, כאשר יש לקחת בחשבון גם חריגות בבניה.

ייעוץ משכנתאות- שירות שיחסוך לכם כסף לטווח ארוך

כאשר עומדים לפני הגשת בקשה למשכנתא אין עוררין על כך שכדאי מאוד לקבל יעוץ. עם זאת, זוגות רבים פונים לקבלת יעוץ של יועץ משכנתאות מן הבנק אשר כפי שציינו קודם לא יכול להיות אובייקטיבי. רבים בוחרים בכך בגלל שיעוץ זה ניתן בחינם והם מעדיפים לחסוך עלות ייעוץ משכנתא הניתן באופן פרטי. זוהי טעות אסטרטגית. אמנם זה יהיה חיסכון בטווח המיידי, אך אין ספק שיועץ פרטי וניטרלי אשר בוחן את הדברים נטו ממקום מקצועי יוכל לסייע בבחירת המשכנתא והמסלול המתאימים ביותר ולחסוך הרבה מאוד כסף בהמשך לאורך כל השנים בהן אתם מחזירים את המשכנתא.

עמיחי מרקס הוא יועץ משכנתאות בעל ניסיון וידע רחבים. הוא ייעץ לכם ממקום מקצועי בלבד תוך שילוב ניסיונו גם כיועץ לכלכלת למשפחה. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here