ברדה הצליח להגדיל את העדיפות לתושבי העיר מגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

לאחר שהצליח לעלות את אחוזי העדפה במסגרת מסלולי "מחיר למשתכן", רושם ברדה הישג גדול נוסף כאשר הצליח להגדיל את אחוזי העדפה לתושבי העיר בשיעור של למעלה מ-50% גם במכרז "בנה ביתך" עבור מחוסרי ומשפרי דיור שיוכלו להתמודד במכרז.

ברדה הצליח להגדיל את העדיפות לתושבי העיר מגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

לפני כשנה פרסם מנהל מקרקעי ישראל מכרז ל-90 מגרשים לבנייה צמודת קרקע בשיטת "בנה ביתך". תנאי המכרז הראשונים העניקו 20% עדיפות לתושבי העיר בלבד ועל כך הוסיפו תנאי קשוח נוסף שעל המשתתפים להיות מחוסרי דיור. עיריית מגדל העמק בראשותו של אלי ברדה לא אהבו את ההחלטה בטענה כי תושבי מגדל העמק מחכים כבר שנים ארוכות למכרזים של מגרשים לבנייה עצמית ולא ייתכן שאחוזי העדיפות יעמדו על 20% בלבד. לגבי התנאי השני אמרו ברשות כי לא ייתכן וייתנו אפשרות אך ורק למחוסרי דיור להשתתף בהגרלה, ישנם משפרי דיור רבים שממתינים בסבלנות שנים ארוכות להזדמנות לשדרג את איכות חייהם.

ברדה החל להיאבק לשינוי תנאי המרכז ולאחרונה, לאחר מספר חודשי מאבק, נחתה על שולחנו הבשורה המשמחת לפיה בקשותיו אושרו והוחלט לעלות את אחוזי העדפה מ-20% ל-50% לתושבי העיר כאשר התנאי לייעד אותם רק למחוסרי דיור הורחב ויכלול גם את משפרי הדיור. יתרה מכך, באישור חריג של היועץ המשפטי לממשלה אושרה הבקשה לאפשר לתושבי מגדל העמק להשתתף גם בהגרלה של 40% מהמגרשים הנותרים שהוקצו לתושבי חוץ. ההקצאה הראשונית של 10% לבעלי מוגבלויות ונכים נותרה על כנה.

בישיבתה הקרובה אמורה מועצת מינהל מקרקעי ישראל לאשר את השינויים ומיד לאחר מכן יפורסם המכרז שוב לציבור. חשוב לציין כי אין זאת הפעם הראשונה שברדה רושם הישג בהעלאת אחוזי העדפה לתושבי העיר, לפני כשנתיים ביקש לעצור את תכנית "מחיר למשתכן" בגלל אותן סיבות בדיוק וגם שם הצליח לרשום הישג גדול שהעלה את אחוזי העדפה מ20% ל-50% שאפשר לאחוזי גבוהים מאוד של תושבים לזכות בזכות לרכוש דירות מוזלות. ראש העיר אלי ברדה אמר לאחר קבלת ההחלטה המשמחת: "רשמנו עוד הישג גדול וניצחון גדול למאבק בנושא מגרשי בנה ביתך לתושבי מגדל העמק. נמשיך להילחם למען האינטרסים של תושבי העיר".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here