קרדיט PIXABAY

פתיחת עוסק מורשה היא צעד חשוב לקראת הצלחה עסקית וכלכלית. הגדרת בעל עסק כעוסק מורשה מעידה על הכוונה לפתוח עסק עם מחזור שנתי בלתי מוגבל ולפתוח דלת להצלחה גדולה. עוסק מורשה חייב לפתוח תיק עצמאי במס הכנסה, רשויות מע"מ וביטוח לאומי.

חשיבות פתיחת תיק מע"מ עבור עסק מורשה

הצעד הראשון לפתיחת עסק מורשה הוא פתיחת התיק במע"מ. לפתיחת תיק במשרדים של מע"מ יש להביא מסמכים חשובים כמו אישור על פתיחת עוסק מורשה, תעודה מזהה של בעל העסק, פרטי בנק וכל טוס אחר הקשור באופן ישיר לניהול העסק. בזמן מילוי טפסים בעת רישום העסק ברשויות מע"מ יהיה עליכם לציין את המחזור ההכנסה הצפוי, כאשר כל שנה יש להגיש דוח שנתי לפיו ניתן לראות אם הסכום עולה על סכום של 1.5 מיליון שקל בשנה. במידה כן, בעל העסק נדרש לשלוח דוח למע"מ פעם בחודש, אם המחזור הצפוי נמוך מ-1.5 מיליון שקל בשנה לפי דוח שנתי, ניתן לדווח לרשויות המס אחת לחודשיים.

פתיחת תיק במס הכנסה – כל מה שצריך לדעת

לאחר רישום העסק במע"מ עליכם להודיע ​​על פתיחת תיק מס הכנסה במהלך יום עסקים אחד. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים: לגשת באופן עצמאי למס הכנסה עם כל הטפסים הנדרשים המוכיחים כי אתם בעלים של עוסק מורשה על פי חוק, או לעשות את התהליך מרחוק על ידי שילחת כל הטפסים והפרטים הנחוצים לפקיד מס הכנסה.  על פי חוק לאחר פתיחת תק מס הכנסה תידרשו לנהל ספרי חשבונות מיד בהתאם לאספקה ​​או לתחום עיסוקכם. הדיווח לרשויות מוגש בתאריכים הקבועים מראש, וחשוב לעמוד בהם כדי להימנע מקנסות מיותרים על אי הגשה של הדוחות בזמן. כמו כן, כל בעל עסק מחויב בתשלום מקדמות עבור כל שנת מס. גובה המקדמות הוא אחוז קבוע מהמחזור החודשי או הדו-חודשי.  בנוסף להחזרי מס הכנסה חודשיים או דו-חודשיים, כל עצמאי מחויב להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה.

כיצד לנהל את התיקים באופן מסודר?

אם אתם חוששים לגשת לפתוח את תיקי העסק שלכם באופן עצמאי, אתם יכולים להיעזר בשירות המקצועי של חברת  YPAY אשר מאפשרים לבצע את הליך פתיחת התיקים ברשויות באופן מקוון, עם ליווי ועזרה מקצועיים. כמו כן, לאחר פתיחת כל התיקים ברשויות תוכלו להמשיך ולנהל את העסק שלכם באופן מקצועי, קל ונוח ביותר עם מערכת ניהול של חברת  YPAY המאפשרת לכם להוציא קבלות, תלושי שכר, דוחות רווח והפסד כמו גם דוחות מס הכנסה ועוד. עם יש לכם שאלות נוספות מוזמנים לשלוח מייל לכתובת service@ypay.co.il.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here