זה הסוד שלי – עכשיו מותר כבר לספר
זה הסוד שלי – עכשיו מותר כבר לספר

סיפורים וסודות מקהילת הייקים נחשפים לראשונה בתערוכה משותפת של ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן

יום רביעי, י"ז בתשרי תש"פ, 16 באוקטובר 2019 ב' חוהמ"ס

11:00-15:00 במוזיאון הפתוח גן התעשייה תפן

בחול המועד סוכות תיפתח התערוכה "זה הסוד שלי – עכשיו כבר מותר לספר" שתחשוף סיפורים וסודות מרגשים ומפתיעים מקהילת ה'יקים'.

במהלך אירוע הפתיחה הסופר ואיש החידות דן חמיצר, יקה בעצמו, יקיים ראיונות עם צאצאי משפחות הייקים על הסודות שנשמרו עד היום, כתב חידה נושא פרסים שחמיצר הכין במיוחד לכבוד האירוע, ליווי מוזיקלי.
כמו כן, בתערוכה יתקיימו סיורים מודרכים, סדנאות יצירה בנושאי סיפורים וסודות, תערוכת "פסלים" של בועז ועדיה בגלריה לאמנות, תצוגת חפצים הטומנים בחובם סודות שעדיין לא סופרו מחייהם של הקהילה היקית, בניכר, העלייה לארץ והחיים במדינה החדשה ועוד…

דבורה הברפלד, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה: "מרגש לחשוף את סיפוריה וסודותיה ההיסטוריים של הקהילה היקית. כל אחד מן הממצאים בתערוכה טומן בחובו עולם ומלואו. התערוכה מאפשרת לנו להנכיח זווית מרתקת  ובלתי מוכרת של הקהילה הייקית. אחת מהמטרות החשובות והמרכזיות של התערוכה היא ההנחלה של המורשת הייחודית של  יהדות מרכז אירופה לכלל האוכלוסייה, צעירים ומבוגרים למען הדורות הבאים".

רותי אופק, אוצרת המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית: " אמנם צאצאי הייקים יודעים לשמור סודות, אבל חלקם היו מוכנים לפרוש בפנינו את הסיפורים המופלאים והסודות שנשמרו דורות בתוך המשפחה ואני מודה להם על כך. גילינו סודות מעניינים, שערורייתיים, סיפורי אהבה, כאלו השזורים במהלכי ההיסטוריה, סודות עם ציפייה וסודות משפחתיים מעניינים, שנפלא שישמרו כאן במוזיאון לעד. אין ספק שהפרויקט הזה הינו אחד מהפרויקטים המרתקים ביותר בהם עסקנו כחלק מהעבודה במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית ואני מקווה, כי לאירוע יגיעו רבים מהייקים, צאצאיהם וגם אלו שאינם ייקים וישמחו להאזין, להכיר ולגלות סודות כמוסים היוצאים לאור ומרגשים עד מאוד".

מחירון:

לחברי ארגון יוצאי מרכז אירופה: 30 ₪ למבוגר, ילדים ונוער עד גיל 18 – ללא תשלום!
לקהל הרחב: 50 ₪ למבוגר, 20 ₪ לילד (מגיל 3)

* ארוחת צהריים בשרית / צמחונית כשרה: 42 ש"ח, בהזמנה מראש בלבד, התשלום במקום

זה הסוד שלי – עכשיו מותר כבר לספר
זה הסוד שלי – עכשיו מותר כבר לספר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here