10 יזמיות ויזמים סיימו קורס ‘יזמות עסקית’ בישוב יפיע בגליל במסגרת מיזם משותף לחיזוק עסקים קטנים בפריפריה של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת ‘יוזמות עתיד’

מתחילת השנה המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת ‘יוזמות עתיד’ חיזקו למעלה מ -600 עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת “יוזמות עתיד” מחזקים מאות עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ובמטרה לסייע ליזמים בפריפריה להקים עסק עצמאי או לחזק עסק קיים. מעניקים ללא עלות למאות יזמים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים, העומדים בתנאי הסף, קורס יזמות עסקית בו הם מקבלים כלים מקצועיים ומעשיים בניהול עסק עצמאי, ניהול פיננסי ושיווק דיגיטלי. לאחר הקורס ממשיך ללוות את היזמים “מנטור” (מלווה עסקי) שמסייע ליזמים בהקמה וחיזוק עסקיהם, במיתוג ראשוני ובניהול שגרת העסק. בנוסף, ניתנת ליזמים אפשרות לקבל הלוואה בתנאים מועדפים ללא ערבים בסכום של עד 40 אלף ש”ח. לאחרונה הסתיים קורס יזמות עסקית בישוב  יפיע, שהינה אחת מתוך כעשרים רשויות המשתתפות במיזם. מלבד הקניית כליים מעשיים הקורס יצר חיבורים בין אוכלוסיות שונות תוך למידה ועשייה עסקית.

יזמים ויזמיות רבים מעידים שהקורס העניק להם ביטחון, ידע לפיתוח העסק וסיפק להם כלים מקצועיים, שבאמצעותם התחילו לפרוט את היעדים למעשים. בין מסיימות הקורס, היזמית עוהוד אגבריה (51) אם לארבעה ילדים הנמצאת בתהליך הקמת עסק לרקמות אמנותיות ולעיצוב תכשיטים אותנטים מפימו וחרוזים בעבודת יד. עוהוד אגבריה ציינה כי “בקורס למדתי לתמחר את עבודותי ועל בסיס זה לבנות תוכנית עסקית לעסק ועכשיו אני ממשיכה בפעילות לקידום הקמת העסק שלי“. היזמית עאליא שאהוואן (34) אם לשלושה ילדים, העוסקת בעיצוב שולחנות זרים ובלונים מספרת “הקורס נתן לי כלים מקצועיים איך להתנהל מול הבנקים וגם מידע חשוב בכל נושא המיסוי”. ואריג’ ג’מאמעה ( 38) אם לארבעה  ילדים העוסקת בהכנת קינוחים אותנטיים לאירועים, חתונות, חינה ועוד ציינה כי “בקורס למדתי איך לשווק את העסק שלי כדי להגיע ליותר לקוחות ואני בטוחה שעם הליווי של המנטור אני אקבל עוד כלים שיסייעו לי בניהולו וחיזוקו.  זה ממש חלום שמתגשם”.

אריאל משעל, מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: “חיזוק עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה החברתית והגאוגרפית הוא יעד. מתחילת השנה חיזקנו למעלה מ-600 עסקים קטנים ובינוניים והמיזם צפוי לתמוך ב-800 עסקים חדשים, בתקציב של כ 4 מיליון ₪ בשנה. אנו מאמינים כי חיזוק העסקים הקטנים והבינוניים לצד עידוד יזמות, יאפשר למאות נשים וגברים בפריפריה לשפר את מצבם הכלכלי ויתרום לכלכלה המקומית והלאומית”.

יעל עובדיה, מנכ”לית “יוזמות עתיד”: “הקמתם של העסקים תוך ליווי והדרכה נכונה, מהווים הזדמנות תעסוקתית. עידוד היזמות בישראל יסייע לעוד אלפי אנשים להגיע לעצמאות כלכלית ולצמצום הפערים בחברה הישראלית”.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here