קרדיט: freepik

טינטון באוזניים הוא בעיה נפוצה המשפיעה על בין 15% ל-20% מהאנשים, רובם מבוגרים. הטינטון הוא מצב שבו אתם חווים צלצולים או רעשים אחרים באחת האוזניים או בשתיהן. הרעשים האלה לא נגרמים מצליל חיצוני כלשהו, ואנשים אחרים לא יכולים לשמוע אותם. אם גם אתם סובלים מצלצולים באוזניים והרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה עד עכשיו לעזור לכם, אל תרימו ידיים! המשיכו לקרוא על טינטון טיפול טבעי שמציע לכם אוריאל פז, מומחה ברפואה הסינית ובעל ניסיון בטיפול אלטרנטיבי משולב יעיל במיוחד לטינטון.

על טינטון באוזניים

המונח הרפואי ׳טינטון׳ (Tinnitus), מתייחס לאותם צלצולים באוזניים. רעשים אלה עשויים להישמע כמו נשיפה, שאגה, שריקה, זמזום או נשיבת רוח, והם יכולים להיות רעשים חלשים או חזקים. לפעמים, הם נשמעים כמו יציאת אוויר, זרימת מים, רחשים בתוך צדפה או צלילים מוזיקליים.

טינטון קבוע או חוזר עלול להלחיץ ולהקשות על אנשים לישון היטב או להתמקד.

טינטון יכול להיות:

  • סובייקטיבי – כשהצליל נשמע רק על ידי האדם עצמו.
  • אובייקטיבי – כשהצליל נשמע הן על ידי האדם והן על ידי הבוחן (באמצעות סטטוסקופ המקורב לאוזן, לראש או לצוואר של האדם).

הגורמים

הרפואה הקונבנציונלית עדיין לא מבינה מה בדיוק גורם לאדם ׳לשמוע׳ צלילים ללא מקור חיצוני כלשהו. עם זאת, טינטון יכול להיות תסמין של כמעט כל בעיה הקשורה לאוזניים, כמו:

  • דלקת אוזניים.
  • חדירת חפץ זר לאוזן.
  • אובדן שמיעה.
  • מחלת Meniere, המתבטאת בהפרעה באוזן הפנימית הגורמת לאובדן שמיעה וסחרחורת.
  • בעיה בצינור ה- Eustachianשעובר בין האוזן התיכונה לגרון.
  • תרופות (כמו אנטיביוטיקה או אספירין), עלולות לגרום לרעשים באוזניים.
  • אלכוהול, קפאין או עישון עלולים להחמיר מצב קיים של טינטון.

טינטון עשוי להעיד על יתר לחץ דם, אלרגיה או אנמיה ובמקרים נדירים גם לרמוז על קיומה של בעיה חמורה כמו מפרצת או גידול. גורמי סיכון נוספים כוללים הפרעה במפרק ה-TMJ (Temporomandibular), סוכרת, בעיות בבלוטת התריס, פגיעת ראש והשמנת יתר.

הטינטון שכיח יותר בקרב יוצאי צבא ומבוגרים בני 65 ומעלה. אבל גם ילדים, במיוחד עם אובדן שמיעה חמור, יכולים לסבול מטינטון.

למה לצפות מטיפול טבעי משולב בטינטון?

הטיפול הטבעי מתחיל בתשאול ובמגע שנועדו לגלות את הגורם לטנטון ולספק טיפול מותאם אישית.

הטיפול עצמו משלב דיקור סיני עם שיטות טיפול אחרות. אם אתם מחפשים טיפול טבעי לטינטון אנו ממליצים על קליניקה המתמחה בדיקור סיני בצפון ומשלבת בטיפול הן צמחי מרפא (כמו: אומגה 3, מלטונין, CoQ10, ויטמינים A, C, E ו-B12, Gingko Biloba,  Glutathione ואבץ), והן תרגילים שיכולים להפחית את הטינטון.

דוגמה לתרגיל: שבו בגב זקוף. פתחו פה רחב והחזיקו את הלסת התחתונה בכף יד אחת כדי לתמוך במתיחת השרירים בלסת, בפה ובלחי. הישארו במצב זה כ-2 עד 3 דקות.

היכן אפשר לקבל טיפול טבעי בטינטון?

אוריאל פז, מטפל מוסמך לרפואה סינית ומנהל את Pura Vida Therapy, הקליניקה לרפואה משלימה. אוריאל, בעל ניסיון של כ-20 שנה, הינו מומחה לטיפול טבעי בטינטון, כמו גם לטיפול בכאבים ובמצבים כרוניים שונים, כמו כאבי גב, נגעי עור, דורבן בעקב או כתף קפואה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here