חותמות שבעלי מקצוע צריכים כיום
קרדיט FREEPIK

עידן האינטרנט הביא לכדי כך שהרבה מאד מהפעולות היומיומיות של כל האנשים מבוצעות כיום בצורה וירטואלית מקוונת ולא מצריכות הגעה למקום ספציפי או חתימה על מסמכים בצורה פיזית. חתימות וירטואליות הפכו לדבר שבשגרה ויכולות לחסוך הרבה זמן, טרחה ואפילו כסף. יחד עם זאת יש לא מעט בעלי מקצוע שעדיין נדרשים לחתום על מסמכים בצורה פיזית ולכן עליהם להצטייד בחותמות שמופיעות עליהן כל הפרטים המקצועיים – שם מלא, מספר רישיון והתמחות ספציפית, אם יש. את החותמת אפשר להזמין מעדן חותמות תוך ציון של המלל האישי והייחודי שצריך להופיע על גבי החותמת וכמובן לבחור את סוג החותמת. למרות שיש פחות ופחות שימוש בחותמות כיום, עדיין יש כמה וכמה סוגים שכל בעל מקצוע צריך לבחור מתוכם על מנת שיהיה לו נוח לעשות בהן שימוש.

דוגמאות לבעלי מקצוע שצריכים חותמות

כל אדם יודע בדיוק איזה בעל מקצוע צריך שתהיה לו חותמת פיזית לחתימה על מסמכים ובדרך כלל גם ברור וידוע מה החשיבות של התפקיד של אותו בעל מקצוע ולמה דרושה לו חותמת עבור ההתנהלות העסקית או המקצועית היומיומית שלו. חותמת לרופא היא מוצר מבוקש ומוכר, שכן הרופא חותם על הפניות למכונים ולבדיקות וכמובן על גבי מרשמים לתרופות ואביזרי טיפול. גם עורכי דין נדרשים לחתום בצורה פיזית על גבי אי אילו מסמכים שיש להם חשיבות והם מהותיים להמשך הטיפול במקרים שונים שבהם הם מייצגים לקוחות מול החוק במדינה. רואי חשבון גם הם נדרשים לא אחת לחותמת וגם לה יש חשיבות גבוהה במתן אישור לכך שדו"חות כספיים וחשבונאיים עברו את האישור שלהם, נכונים בתוכן שלהם ויכולים לעבור הלאה לבקרה של גורמים אחרים ברמה גבוהה יותר. 

כשחוזרת קרנן של החותמות

גם אם רשת האינטרנט תמשיך לדהור קדימה (מה שבהחלט סביר מאד שיקרה) אי אפשר יהיה לזנוח לחלוטין את השימוש בחותמות, שכן יש להן תפקיד חשוב ומכריע במגוון רחב של מקצועות, תהליכים, פעולות או מסמכים. עדיין יש לא מעט פעולות שמבוצעות באופליין, כלומר מחוץ לרשת האינטרנט, על ידי הדפסה של דפים וחתימה עליהם וללא ספק פעולות אלה ימשיכו להתבצע. לשם ביצוע מהיר ויעיל שלהן יהיה צורך בחותמות ברורות, בצבעים המותרים ותוך כדי שהפרטים החשובים יופיעו בהן בצורה ברורה. בעל המקצוע יוכל לבחור את הסוג של החותמת ואת הדרך שבה הוא מוודא שהיא תמיד צמודה אליו ונמצאת בהישג יד בכל רגע שבו הוא יכול להיפגש עם לקוחות ולחתום על מסמכים. כיום החותמות לא יקרות ואפשר אפילו להצטייד ביותר מאחת על מנת לדעת שתמיד יש חותמת גם במשרד וגם בתיק המסמכים שיוצא עם בעל המקצוע לפגישות עם לקוחות מחוץ למשרד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here