קרדיט: אתר גבעת אלונים

בחירת מקום המגורים היתה מאז ומעולם אחת ההחלטות היותר חשובות של יחידים, זוגות ומשפחות. במאמר שלפניכם נעסוק בשיקולים האפשריים של רוכשים פוטנציאליים, בבואם לבחור בין דירות למכירה בקריות או בגליל, בחיפה או בתל אביב ובכלל. הירידה הזמנית בפעילות בשוק הנדל"ן מאפשרת לרוכשים פוטנציאליים לבחור בצורה מושכלת, ולא רק לנסות לרדוף אחרי הזדמנויות. 

איך קרה שנכון להיום ישנן הרבה יותר הזדמנויות מצוינות לרכישת דירות ובתי מגורים? אילו פרמטרים צריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים על רכישת דירה? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו בצורה קצרה וברורה.

איך נוצרו הזדמנויות כל כך טובות לרכישת דירות למכירה בקריות ובכלל?

במשך שנים ארוכות היה קצב מכירת הדירות ובתי המגורים בכלל יציב. לרוב, קבלנים הצליחו למכור דירות מגורים עוד בטרם הושלמה בנייתן. נקודת המוצא של הרוכשים היתה שהמחיר יעלה, ולכן עדיף לרכוש מוקדם ככל האפשר. לקבלנים, מנגד, התאים לייצר את הרווח עוד לפני השלמת המלאכה. ריביות נמוכות ותנאי משכנתא נוחים סייעו, ללא ספק, לתדלק את קדחת המכירות. דירות למכירה בקריות בשכונת גבעת אלונים למשל או בחיפה, בגליל או במרכז, נחטפו. ואולם בחודשים האחרונים החלה הריבית לעלות. לדברי מומחים, עדיין לא נרמה המלה האחרונה והריביות יוסיפו לעלות. גם האינפלציה חוזרת, מה שהופך את המשכנתאות צמודות המדד לפחות אטרקטיביות. עליות הריבית והאינפלציה ייקרו באופן משמעותי את ההחזרים, מה שמקשה על רוכשים פוטנציאליים לממש את הרכישה. כתוצאה, מחירי הדירות נעצרו ובמקומות מסוימים יש אפילו מגמת ירידה. הירידות מייצרות הזדמנויות, שזה הזמן לנצל אותן ולבחור בצורה מושכלת את מקום המגורים.

אילו פרמטרים צריך לקחת בחשבון לפני ההחלטה על רכישת דירה?

רכישת דירות למכירה בקריות ובכלל, כמו כל רכישה אחרת, מחייבת תכנון ושיקול מעמיק. להלן הפרמטרים שצריך לקחת בחשבון לפני שרוכשים את דירת המגורים הבאה:

  • קרבה למקום העבודה: מקום העבודה הוא לרוב הבסיס הפיננסי לרכישת הדירה. כשרוכשים דירה חדשה יש צורך לקחת את העניין הזה בחשבון. לחילופים, אפשר לשקול מעבר לסניף אחר בחברה, או אפילו החלפת מקום עבודה.
  • איכות חיים: המושג איכות חיים הוא מט ערטילאי, וכל אחד מפרש אותו אחרת. יש מי שרואה בחיים בסגנון כפרי ושקט איכות חיים ראויה. אחר עשוי לקשר בין איכות חיים לשירותים עירוניים, וקרבה למכרזי תרבות שונים. אחרי שהבנתם מה הכיוון שלכם, אפשר לבחור את המיקום הרצוי של הדירה.
  • מוסדות חינוך: משפחות עם ילדים צריכות לבדוק את הזמינות של מוסדות חינוך מתאימים לילדים והאופי שלהם. דם כאן יש הבדלים, וחשוב להגדיר מה המטרה, לפני שבוחרים.

פנסה, איכות חיים וחנוך הם לרוב השיקולים העיקריים בבחירת מקום המגורים. ואולם עשויים להיות גם שיקולים אחרים – כמו למשל קרבה למשפחה. אם יש לכם כוונה לרכוש דירת מגורים חדשה, מומלץ לשקול היטב לפני שמחליטים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here